مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

مطالبات کلزاکاران به طور کامل پرداخت شد/ پیشنهاد نرخ خرید سه هزار و 450 تومانی کلزا

مهاجر گفت: در سال زراعی 97-96 ، 333 هزار تن کلزا از کشاوزران خریداری و پول آن به طور کامل به کشاورزان پرداخت شد.

مطالبات کلزاکاران به طور کامل پرداخت شد/ پیشنهاد نرخ خرید سه هزار و 450 تومانی کلزابه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا مهاجر مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی سال 98-97 با بیان اینکه از سال 94 همزمان با شروع طرح تولید کشت کلزا بیش از هفت برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: امسال از مجموع 340 هزار تن کلزا 333 هزار تن خرید تضمینی داشتیم که تمام مطالبات آن  به کشاورزان پرداخت شد.

وی افزود: برای سال زراعی 98-97، 350 هزار هکتار کشت کلزا تدارک بذر دیدیم که برخی اوقات تا 75 درصد این میزان را به صورت یارانه در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم.


بیشتر بخوانید: برداشت کلزا به پایان رسید/پرداخت ۹۵ درصد از مطالبات کلزاکاران 


مهاجر با بیان اینکه کشاورزان به میزان کافی بذر، کود و سم در اختیارشان قرار می‌گیرد، گفت: برای شروع سال زراعی 98-97 بذر به میزان کافی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است به طوری که در برخی موارد حتی تا 75 درصد بذر یارانه در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: از کشاورزان تقاضا داریم به توصیه‌های کارشناسان برای مصرف سم، بذر و کود توجه کنند چرا که مصرف به میزان کافی افزایش عملکرد را به همراه دارد.

وی درباره پیشنهاد وزارتخانه برای قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی 98-97 گفت: امسال برای خرید تضمینی هر کیلو کلزا پیشنهاد نرخ سه هزار و 450 تومان را به شورای اقتصاد دادیم که انتظار می‌رود نرخ سه هزار و 350 تومان تصویب شود و این در حالی است سال گذشته به سبب شرایط موجود در کشور نرخ خرید تضمینی کلزا تنها 2.5 درصد افزایش یافت و مابقی نیز ثابت بود.

مهاجر با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 دستگاه ریزدانه‌کار وارد کشور کردیم، بیان کرد: البته با بومی‌سازی و تولید آن در داخل توانستیم این ریزدانه‌ها را با یارانه 5 تا 7.5 میلیون تومان در اختیار کشاورزان قرار دهیم که این امر منجر به کاهش میزان بذر مصرفی و تحولی بزرگ در اشتغال است.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه رکورد تولید کلزا در سه سال گذشته شکسته شد، تصریح کرد: این امر با حمایت و توجه کشاورزان صورت گرفته و انتظار می‌رود این روند در تولید ادامه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی.ن
۲۲:۳۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
اقای مهاجرشهرستان دهلران واقع درحوزه جنوبی استان ایلام واقع شده وهرسال بیش ازچهارهزارهکتارمحصول کلزادراین شهرستان کشت وبیش ازده هزارتن محصول به طورمتوسط برداشت میشود.جای بسی تاسف است که چندسالی است که ماکشاورزان سم های علف کش وسایرسموم دفع افات راازطریق بازارازادتهیه میکنیم وعلیرغم اینکه اینگونه سموم جهت مبارزه باعلف هرزوافات ازطریق مجری طرح وشرکت حمایتی وزارت جهاددراختیارمراکزجهادکشاورزی استان وشهرستانها جهت توزیع بین کشاورزان کلزاکارقرارمیگیردوشهرستانهای دزفول.شوش.وغیره ازخوزستان این نهادههارابه موقع دراختیارکشاورزقرارمیدهندولی دراستان ایلام وشهرستان ما(دهلران)خبری ازاینگونه سموم نیست .خواهشمندیم دلیل ان راجویاشوید.فرق ماباسایراستانهاچیست واگرسموم رادراختیارجهادکشاورزی قرارمیدهنددرکجا به فروش میرسند....
آخرین اخبار