مهاجر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

برداشت کلزا به پایان رسید/پرداخت ۹۵ درصد از مطالبات کلزاکاران

مجری طرح دانه های روغنی از پایان برداشت کلزا خبر داد و گفت: امسال ۳۴۰ هزارتن کلزا با ارزش ۹۵۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد.

برداشت کلزا به پایان رسید/نرخ خرید تضمینی کلزا باید دو برابر نرخ گندم اعلام شودعلیرضا مهاجر، مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت کلزا به پایان رسیده است، اظهار کرد: امسال 340 هزارتن کلزا با ارزش بالغ بر 950 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد.

وی از پرداخت 95 درصد مطالبات کلزاکاران خبر داد و گفت: تا کنون 880 میلیارد تومان از مطالبات کلزاکاران پرداخت و مابقی در یک الی دو روز آینده به حساب کلزاکاران واریز می شود.

مهاجر ادامه داد:  پیش بینی می شد که امسال 350 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شود اما به سبب سرمازدگی زود رس بهاره بخشی از تولید تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی تولید 320 هزارتن کلزا در سال جاری/ اطلاعی از تراریخته بودن ذرت و کنجاله سویا وارداتی ندارم


مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت افزایش نرخ کلزا در سال زراعی آینده بیان کرد: با توجه به ثبات نرخ خرید تضمینی کلزا در سال زراعی 96-97 پیشنهاد داده ایم که نرخ کلزا حداقل دو برابر قیمت تضمینی گندم برای سال زراعی 97-98 افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه برداشت گل‌رنگ و آفتابگردان در حال انجام است، افزود: امسال پیش بینی می شود که از مجموع دانه های روغنی ، 160 هزار تن روغن تولید شود که با وجود تامین 14 درصد نیاز کشور از منابع داخل، حدود 450 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

مجری طرح دانه های روغنی در پایان با بیان اینکه سال زراعی آینده سطح زیر کشت کلزا به 350 هزار هکتار خواهد رسید، تصریح کرد: کشت کلزای پاییزه از هفته آینده آغاز می شود؛ بنابراین برای این میزان سطح ، 1500 تن بذر  تهیه شده است.

انتهای پیام/

نرخ خرید تضمینی کلزا باید دو برابر نرخ گندم اعلام شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار