عوارض وحشتناک سمی سفید که در آشپزخانه‌ها جا خوش کرده است + اینفوگرافی

مصرف بیش از اندازه یک ادویه در رزیم غذایی، سبب بروز ضربان سریع قلب، احساس تورم در بدن و ناتوانی در فرآیند خواب شما خواهد شد.

سم سفیدی که در آشپزخانه ها جا خوش کرده است+اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ نمک، از مواد مورد نیاز برای سوخت و ساز مواد غذایی در بدن و منتقل کننده پیام های عصبی است، همچنین نقشی موثر در کارکرد صحیح عضلات دارد. ماده ای سفید رنگ که با محدودیت هایی در مصرف روبروست. به طور مثال در هنگام اسهال و استفراغ، فعالیت شدید بدنی و در هوای گرم، مصرف کمی از نمک می تواند جبران کننده املاح از دست رفته بدن شما باشد.

در کنار این  مورد، مصرف بیش از اندازه نمک در یک وعده غذایی به بروز نشانه هایی مانند ضربان سریع قلب، احساس تورم در بدن، و ناتوانی در فرآیند خواب شما منجر خواهد شد.

مصرف زیاد نمک یا غذاهای شور چه عوارضی را به دنبال دارد؟

با مصرف مقدار مناسب نمک، در صورتی که کلیه ها سالم بوده و عملکرد خوبی داشته باشند، نمک مورد نیاز بدن شما تامین خواهد شد، اما با افزایش مصرف نمک و مواد شور، با اختلال در کارکرد کلیه ها یا یکی از سیستم های دفع، نمک اضافی باعث تجمع آب در بدن شده و در تمام و یا قسمت هایی از بدن شما ورم رخ خواهد داد.

مصرف زیاد نمک و سکته های قلبی

مقدار مصرف نمک با میزان شیوع سکته قلبی در جامعه مرتبط است. علاوه بر این نمک باعث افزایش فشار خون می شود، از این رو به نظر می رسد مصرف بالای نمک به طور مستقیم و بدون اینکه اثری بر فشار خون داشته باشد، باعث سکته قلبی می شود.

نمک و سرطان معده

کاهش مصرف نمک، خطر شیوع سرطان معده را کاهش می دهد. در مطالعه کشورهای مختلف در جهان، ارتباطی نزدیک بین مقدار مصرف نمک و تعداد افراد مبتلا به سرطان معده آشکار شده است. در مناطقی که مردم نمک کم مصرف می کنند، شیوع سرطان معده کمتر است.

سمی سفید که در آشپزخانه‌ها جا خوش کرده است!+ اینفوگرافی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار