مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که کاربران Xbox One می‌توانند از دستیار صوتی الکسا برای کنترل دستگاه خود استفاده کنند.

کاربران Xbox One می‌توانند از الکسا برای کنترل آن استفاده کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایکروسافت اعلام کرده است که Xbox One و دستیار صوتی آمازون، الکسا بهترین دوست برای یکدیگر هستند یعنی کاربران می‌توانند این کنسول خانگی را به سادگی و با صحبت کردن با آن کنترل کنند. کاربران Xbox One از این پس می‌توانند این قابلیت را در دستگاه خود راه‌اندازی کنند و به این صورت می‌توانند برای باز کردن بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و فیلم‌ها در کنسول خود به الکسا دستور بدهند.

کسانی که در سایت Xbox یعنی Xbox Wire حساب کاربری دارند و اتفاقا در خانه دارای بلندگوی هوشمند آمازون، Amazon Echo هستند، می‌توانند به راحتی با برداشتن چند قدم استفاده از دستیار صوتی الکسا را برای Xbox One خود فعال کنند. برای این کار، کاربران آمازون ابتدا باید به پروفایل خود مراجعه کنند و حساب Xbox خود را در این سایت فعالسازی کنند و سپس به صفحه خود در Xbox Wire مراجعه کنند و مهارت الکسا را در حساب کاربری خود فعال کنند.

البته ناگفته نماند که سیستم Xbox One در ابتدا از دستیار صوتی Cortana پشتیبانی می‌کرد اما مشکل اینجاست که دستیار صوتی Cortana نیاز به دستگاه کینکت یا یک میکروفون اضافه برای گرفتن دستور دارد. مشکل کینکت هم این است که خیلی از صاحبان Xbox One کینکت ندارند و شرکت مایکروسافت هم دیگر این دستگاه را تولید نمی‌کند. در مورد میکروفون هم می‌توان گفت که کسی دوست ندارد در حال تماشای یک فیلم از سایت نتفلیکس هدفونی روی سرش داشته باشد که می‌تواند گزینه‌ها را برای استفاده از Cortana محدود کند. پس اگر یک بلندگوی هوشمند آمازون در گوشه خانه دارید که تنها موسیقی با آن‌ها گوش می‌کنید، باید آن‌ها را با Xbox One خود هماهنگ کنید تا دستورات شما را انجام دهد و باز کردن بازی‌ها با فرمان صوتی شما انجام شود.

برخی مثال‌هایی که می‌توان درباره عملکرد این قابلیت در Xbox One زد، روشن و خاموش کردن دستگاه، راه انداختن اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها، کنترل کردن حجم صدای بازی، دسترسی به سیستم‌های مقصد مختلف و حتی گرفتن اسکرین شات و کلیپ از صفحه بازی خواهد بود. در این صورت همین که وارد اتاق می‌شویم، می‌توانیم دستور دهیم «الکسا، Xbox را روشن کن» و الکسا می‌تواند کنسولمان را روشن کند تا آماده شویم و شروع به بازی کنیم. همین که روی صندلی می‌نشینید و دسته را در دست خود نگه می‌دارید، می‌گویید «الکسا، Fortnite را شروع کن» و به بازی هدایت خواهید شد. در حالی که بازی می‌کنید، می‌توانید با فرمان صوتی خود، Mixer را برای ویدئوی اینترنتی گذاشتن فعال کنید.

اگر همه چیز اینگونه راحت مورد استفاده قرار گیرد، می‌توان گفت که یک قابلیت بسیار جذاب برای Xbox One معرفی شده که با استفاده از آن می‌توان همه کار انجام داد فقط مشتریان مایکروسافت باید دستگاهی تهیه کنند که از سیستم دستیار صوتی الکسا پشتیبانی کند. این نکته نباید فراموش شود که دستورهای صوتی از طریق دستیار صوتی الکسا می‌تواند عملکردهای جالبی را به کنسول Xbox One اضافه کند. کاربرانی که نمی‌دانند چگونه از دستیار الکسا روی Xbox One خود استفاده کنند، به راحتی می‌توانید بپرسید «الکسا، از Xbox بپرس چه چیزهایی می‌توانم بگویم» و در این صورت قادر خواهید بود تا چندین دستور جدید را در لیست دستورهای خود مشاهده کنید. همچنین کاربران می‌توانند از سیستم میانبر بزنند و از دستیار صوتی برای بازی Skyrim استفاده کنند.

انتهای پیام/

پشتیبانی Xbox One از دستیار صوتی الکسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار