عصر امروز صورت گرفت؛

دیدار برجامی معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه

معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه امروز (دوشنبه) در تهران درباره برجام به رایزنی پرداخته و بر تداوم مشورت‌های دوجانبه در آینده تأکید کردند.

دیدار برجامی معاونان وزرای خارجه ایران و روسیهبه گزارش گروه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در تهران دیدار و گفتگو کردند.

بنابر اعلام سفارت روسیه در تهران طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با برجام در این دیدار مورد گفتگو قرار گرفت و دو طرف بر تداوم مشورت‌های دوجانبه در آینده توافق کردند.

«لوان جاگاریان» سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه ضمن تأیید سفر ریابکوف به تهران در مصاحبه‌ای گفت که معاون وزیر خارجه روسیه به منظور دیدار و گفتگو با عراقچی و در سفری یک روزه بامداد امروز وارد تهران شده و با معاون وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگو کرده است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز جمعه اول تیرماه ۱۳۹۷ به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین وضیعت برجام پس از خروج آمریکا و به دعوت سرگئی ریابکوف همتای روس به مسکو رفت.

در این دیدار ضرورت مقابله با تبعات خروج آمریکا از برجام و تامین خواسته‌ها و مطالبات به حق جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین همچنین بر ضرورت ارائه برنامه و راهکار‌های لازم از سوی اعضای باقیمانده در برجام که بتواند حقوق مسلم ملت ایران را تامین کند، تاکید کردند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ و دو روز بعد از خروج ترامپ از برجام به تهران سفر و با عراقچی دیدار و گفتگو کرد.

۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی خروج این کشور از برجام را اعلام کرد و پس از آن سندی را برای بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران امضا کرد و گفت که بالاترین سطح تحریم‌های اقتصادی را اعمال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار