وزیر علوم:

دانشگاه‌ها در چارچوب‌ منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند/ اساتید ایرانی نماد علم و تحقیق در دنیا هستند

غلامی گفت: دانشگاهیان وظایف خود را در چارچوب منویات مقام معظم رهبری و اهداف انقلاب متمرکز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم در آیین تکریم رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: سال‌هایی که توفیق حضور در محضر حجت الاسلام محمدیان را داشتم شاهد ویژگی‌های اخلاقی برجسته و عنایت وی به خانواده دانشگاهیان بوده‌ام.

وی افزود: رئیس سابق نهاد رهبری همواره با تمام وجود خودش را متعلق به خانواده دانشگاهیان و همراه آنها می‌دانست و این‌حس را به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها منتقل کرده بودند.
 
وزیر علوم تصریح کرد: خانواده دانشگاهی وظایف اصلی خودشان را در چارچوب‌های مشخصی پیرو منویات رهبر معظم انقلاب٬ اهداف انقلاب و راهبردهای کلیدی و کلانی که امام خمینی در بدو پیروزی انقلاب متمرکز کرده‌اند.

غلامی افزود: رشد و جایگاه علمی کشور به‌گونه‌ای است که در منطقه از لحاظ علمی حرفی برای گفتن داریم و در لبه‌ علم روز دنیا حرکت می‌کنیم و استادان ما به عنوان نماد علم و تحقیق در دنیا شناخته می‌شوند.

وی تصریح کرد: پس از انقلاب وظیفه تربیت نسل جوان دانشمند برعهده دانشگاه‌ها نهاده شد که این وظیفه به‌خوبی محقق شده است.
 
وزیر علوم تحقیقات و فناوری عنوان کرد: تلاش برای حل مشکلات جامعه وظیفه‌ دیگری است که دانشگاه‌ها آن را با قدرت پیگیری می‌کنند و در آینده نزدیک٬ منشا اتفاق‌های خوبی خواهد شد و تمان این وظایف با همدلی تمام جامعه دانشگاهی و آموزش عالی صورت می‌پذیرد.

وزیر علوم اضافه کرد: دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همواره در حوزه‌های مختلف متذکر و یادآور چارچوب‌های مشخص شده برای دانشگاهیان هستند و آموزش عالی همواره از نگاه جامع این‌نهاد برخوردار بوده است.

غلامی بیان کرد: بنده در دانشگاه همدان شاهد شروع فعالیت‌های حجت‌الاسلام مصطفی رستمی بودم، وی جزو اساتید فاضل و بسیار توانمند بوده و هستند و با این سبقه حتما تاثیر مثبتی در عملکرد دانشگاه‌ها خواهد داشت.

وی افزود: رستمی دوره‌ای که در کنار حجت الاسلام محمدیان بوده است فرصت خوبی برای کسب تجربه داشته است، به عنوان یک دانشگاهی از مقام معظم رهبری برای این رویکرد جوانگرایی در دانشگاه‌ها تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

مراسم تودیع و معارفه نماینده جدید نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار