جهانپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

توزیع محموله چند قلم داروی وارداتی تا پایان هفته + اسامی

سخنگوی سازمان غذا و دارو از واردات محموله چند قلم دارو که کمبود آنها در بازار وجود دارد، خبر داد.

توزیع محموله چند قلم داروی وارداتی تا پایان هفته + اسامیکیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه اکنون 50 تا 60 قلم دارو در لیست کمبود دارویی قرار دارند، گفت: محموله‌های جدید وارداتی برخی داروها  که در لیست کمبود دارویی قرار دارند، به زودی وارد کشور می‌شود و کمبود برخی داروها به زودی رفع خواهد شد، البته باید توجه داشت  لیست کمبودهای دارویی متغیر بوده و ورود محموله دارویی و رفع کمبود روال عادی کار است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع کمبود داروی وارفارین در بازار دارویی کشور طی یک ماه اخیر اظهار کرد:  با واردات وارفارین کمبود این دارو تا حدی رفع شد و محموله جدید این دارو به زودی وارد کشور می‌شود.

خبر خوش برای بیماران تشنجی

جهانپور در ادامه به لیست برخی داروهایی که کمبود آنها در بازار دارویی کشور وجود دارد و به زودی با واردات مشکل کمبود آنها برطرف می‌شود، اشاره کرد و افزود: داروی اورلپت که  یکی از داروها مهم  برای کنترل حملات تشنجی بیماران مبتلا به صرع بوده در حال برچسب گذاری و بسته بندی است  و هفته آینده وارد بازار می‌شود؛ همچنین کپسول اتوسوکسیماید که برای بیماران مبتلا به تشنج تجویز می‌شود در حال ترخیص از گمرک و برچسب گذاری بوده و پس از آن وارد بازار می‌شود.

توزیع کنترل شده داروهای بیهوشی

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که چند قلم داروی بیهوشی در لیست کمبود دارویی کشور قرار دارد و این کمبودها چه زمانی برطرف خواهد شد، گفت: تمهیدات لازم برای رفع کمبود داروهای بیهوشی اتخاذ شده است و محموله های این داروها وارد کشور شده است اما به دلیل جلوگیری از شتاب قیمتی و نشت داروهای بیهوشی به بازار توزیع آنها  به صورت کنترل شده انجام می‌شود.

توزیع چند داروی بیماران سرطانی طی هفته اخیر و آینده

وی با بیان اینکه  چند قلم داروی بیماران سرطانی در لیست کمبود‌های دارویی ادامه داد: داروی وین‌کریستین و پگ آسپاژیناز که داروهای شیمی درمانی هسنند وارد کشور شده است، اکنون داروها در مرحله برچسب گذاری قرار دارند و تا پایان هفته توزیع می شوند.

جهانپور ادامه داد: داروی بوسولفان (نوعی دارو که برای بیماران مبتلا به لوسمی میلوئیدی یا نوعی سرطان خون استفاده می شود) نیز وارد کشور شده است  و از فردا برچسب گذاری و وارد چرخه توزیع می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه از توزیع دارو بیماران نقص ایمنی خبر داد و افزود: داروی ایمونوگلوبولین وریدی یا  IVIG که در بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی تجویز می‌شود، در داروخانه ها توزیع شده است و محموله جدید آن نیز در راه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.