عارضه نادر تعریق خونی دختر ۱۱ ساله ویتنامی+ تصاویر

یک دختر ۱۱ ساله ویتنامی به بیماری نادر ترشح خون به هنگام تعریق مبتلا شده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل، یک دختر 11 ساله ویتنامی به تازگی به عارضه عجیبی مبتلا شده است که هنگام عرق کردن، خون از چهره وی جاری می شود.

این دختر ویتنامی که نامی از وی برده نشده است، پیش از آغاز امتحانات مدارس در سلامت کامل به سر می برد؛ ولی از زمانی که خود را برای امتحانات آماده می کند به چنین عارضه ای مبتلا شده است و هر زمان که عرق می کند، ترشحات خونی از چهره وی جاری می شود.

عارضه نادر تعریق خونی دختر ۱۱ ساله+تصاویر

او از اهالی استان داک دوآ در ویتنام است و هر زمان که تحت شرایط استرس زای امتحانات قرار می گیرد، عرق خون آلود او تشدید می شود.

بیماری او ابتدا با عفونت پوست نمایان شد. با مراجعه به پزشک عفونت پوستی وی درمان شد ولی پس از مدتی او متوجه شد هر زمان عرق می کند، قطرات خون از اطراف چهره اش به خصوص چشمانش جاری می شود.

عارضه نادر تعریق خونی دختر ۱۱ ساله+تصاویر

عارضه نادر تعریق خونی دختر ۱۱ ساله+تصاویر

پزشکان معتقد هستند او به بیماری نادر «هماتیدروسیس» مبتلا است. این عارضه در نتیجه استرس زیاد ناشی از فشار عصبی ایجاد می شود. فشار خون بالا در این مبتلایان موجب پاره شدن مویرگهای پوستی می شود و با آسیب رساندن به غدد تعریق، ترشحات خونی از پوست بیرون می ریزد. همچنین سطح آدرنالین خون فرد مبتلا حدود 20 برابر بیشتر از افراد عادی است.

گفته می شود در حال حاضر، از هر 10 میلیون نفر در جهان یک نفر به عارضه هماتیدروسیس مبتلا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار