عجیب‌ترین جزایر جهان+ تصاویر

برخی از جزایر دورافتاده با جای دادن جهانی دیگر در خود، مامن اشکل غیرمعمول زندگی، طبیعت، جانوران و حیات وحش هستند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برخی از جزایر دورافتاده، جهانی دیگر را در خود جای داده اند. این جزایر مامن اشکل غیر معمولی از زندگی ، جانوان و حیات وحش هستند.

بر اساس آمارها، از هر 10 انسان، یک نفر در جزایر مرموز جهان زندگی می کند. در این مطلب با عجیب ترین جزایر جهان آشنا شوید.

جزایر سقطری در یمن

مجمع الجزایر سقطری از اراضی کشور یمن است و در دهانه خلیج عدن قرار دارد. این جزایر به واسطه پوشش عجیب گیاهی معروف است. گونه خاصی از درختان موسوم به «خون اژدها» در این جزایر یافت می شود که در هیچ کجای دنیا مشاهده نشده است.

عجیب‌ترین جزایر جهان+تصاویر

جزیره اُکونوشیما در ژاپن

جزیره اکونوشیما در نزدیکی دریای ژاپن قرار دارد. این جزیره در جنگ جهانی دوم محل تولید گازهای سمی و شیمیایی بود. در حال حاضر، زندگی در این جزیره ادامه دارد ولی آنچه اکونوشیما را متمایز کرده است زندگی جمعیت بزرگی از گونه های مختلف خرگوش ها است. گفته می شود بقایای مواد شیمیایی باقی مانده در خاک و گیاهان این جزیره باعث شده است، خرگوش های این جزیره  با حالت رمیدگی متولد شوند.

عجیب‌ترین جزایر جهان+تصاویر

جزیره آلکاتراز در آمریکا

در قرن نوزدهم میلادی این جزیره به واسطه تاسیسات نظامی آن اهمیت یافت و با تاسیس زندان فدرال در آن، به محلی خوفناک برای جنایکاران تبدیل شد. هزینه های زندان آلکاتراز سرسام آور بود. با این حال، برخی عملیات مخفی نظامی  آمریکا در آن، این جزیره را به محلی مرموز  تبدیل کرده است.

عجیب‌ترین جزایر جهان+تصاویر

جزیره تاشیرو در ژاپن

جزیره تاشیرو در شمال ژاپن به جزیره گربه ها نیز معروف است. هیچ سگی در این جزیره یافت نمی شود. جمعیت جزیره حدود 100 نفر است که میانگین سنی آنها 70 سال است. اهالی این جزیره حضور گربه ها را علت اصلی عمر طولانی خود عنوان کرده اند. این در حالی است که بسیاری از گردشگران صرفا به دنبال راز طول عمر بالا از این جزیره بازدید می کنند.

عجیب‌ترین جزایر جهان+تصاویر

جزیره فورت بویارد در فرانسه

این جزیره در ساحل غربی فرانسه واقع شده است. در دهه 1990 «فورت بویارد» صرفا برای فیلمبرداری یک مجموعه تلویزیونی تاسیس شد و هم اکنون به محلی برای جذب گردشگر تبدیل شده است.

عجیب‌ترین جزایر جهان+تصاویر

جزیره عروسک ها در مکزیک

این جزیره به روح یک دختر بچه فقیری که آرزو داشت جزیره ای از عروسک داشته باشد، اعطا شده است. برخی گردشگران معتقدند روح دختر بچه در میان عروسک ها سرگردان است.

عجیب‌ترین جزایر جهان+تصاویر

جزیره اگزوما در باهاما

گفته می شود در این جزیره دورافتاده ، خوک های که قادر به زندگی در آب هستند وجود دارند.

عجیب‌ترین جزایر جهان+تصاویر

جزیره فادیوث در سنگال

این جزیره به واسطه تنوع صدف های تزئینی مورد توجه است. بیشتر سازه های این جزیره نیز از صدف ساخته شده اند.

عجیب‌ترین جزایر جهان+تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار