مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی :

انگیزه و علاقه مردم به فرهنگ کتابخوانی افزایش یابد

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:انگیزه و علاقه مردم به فرهنگ کتابخوانی افزایش یابد.

برگزاری نشست تخصصی مدیر فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی در نشست تخصصی برنامه‌های جانبی شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ارومیه بیان کرد: متن و هدف اصلی نمایشگاه کتاب عرضه و اطلاع مردم از جدیدترین کتاب‌های چاپ و منتشر شده در زمینه مورد علاقه خود می‌باشد، اما در کنار این هدف اصلی برنامه‌های جانبی متنوع و مرتبط با کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.
 
وی همچنین ادامه داد: برگزاری برنامه‌های جنبی در کنار نمایشگاه کتاب فرصت مغتنمی برای عموم مردم می‌باشد تا از نزدیک با نویسندگان کتاب به بحث و گفتگو بپردازند و نظرات خود را با سایرین به اشتراک گذارند.
 
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به تنوع برنامه‌های جنبی برگزاری گفت: در اجرای برنامه‌های جنبی نهایت تلاش خود را کرده‌ایم تا تنوع و نیاز مخاطبان مورد توجه قرار گیرد و از طرفی تمام این برنامه‌های اجرایی مرتبط با موضوع کتاب می‌باشد.
 
وی اضافه کرد: باید همه تلاش خود را برای ایجاد انگیزه و علاقه مردم به فرهنگ کتابخوانی انجام دهیم که برگزاری نمایشگاه‌ها نقطه آغازین ما برای تحقق این هدف می‌باشد.
 
خدایاری گفت: برنامه‌های جنبی این نمایشگاه علاوه بر آگاه سازی مردم از وضعیت کمی و کیفی آثار تولیدی جدید و آشنایی با آن‌هال برای ناشران نیز فرصتی است تا با معرفی کتاب‌های خود در فروش آن پیشرفت داشته باشند.
 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برنامه‌های جنبی برگزاری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ارومیه دارد این است که از یکنواختی و تکراری بودن نمایشگاه برای بازدیدکنندگان جلوگیری می‌کند.
 
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در تدارک برنامه‌های جنبی گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: برای بازتاب موثر این برنامه‌ها سعی شده تا برای تمامی گروه‌های سنی با سلایق مختلف برنامه وجود داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: بهترین جمله در رابطه با کتابخوانی، نشست تخصصی کتابخوانی، نمایش‌های خیابانی و نقاشی کودکان به همراه اهدای جوایز از جمله برنامه‌های جنبی از ۱۹ عنوان برنامه جنبی در نظر گرفته شده برای بازدیدکنندگان می‌باشد.
 
خدایاری با تأکید بر توجه ویژه به اشعار آئینی و ایام محرم در نمایشگاه کتاب تشریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام ماه محرم و توجه ویژه به اشعار آئینی و اهمیت قیام حسینی، بیش از پیش در این نمایشگاه به این ادبیات توجه وجود داشت.
 
انتهای پیام/م
 

نمایشگاه کتاب ارومیه

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.