رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی مشهد:

باید به شهروندی مسئول و فعال در جامعه تبدیل شویم/در فرهنگ شهرنشینی کارنامه موفقی نداشته ایم

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی مشهد گفت:منشور حقوق شهروندی یکی از دغدغه‌های شورای پنجم بود که کمیسیون حقوقی و شهرداری مشهد به این موضوع پرداختند.

باید به شهروندی مسئول و فعال در جامعه تبدیل شویم/در فرهنگ شهرنشینی کارنامه موفقی نداشته ایمسید محسن حسینی پویا رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی مشهد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ گفت:این منشور از طرف شهرداری مشهد مورد استقبال قرار گرفت و امیدواریم بتواند مقداری از حقوق شهروندان و وضعیت زندگی در شهر ارتقا بخشید.

وی با اشاره به اینکه شهروند موثر به چه کسی گفته می‌شود افزود: شهروندی که مد نظر این منشور است به شهروندی گفته می‌شود که حق و تکلیف دارد؛ حق دارد آزادی و مالکیت و ... داشته باشد؛ از طرفی مسئولیت دارد که عوارض را بپردازد، محیط زیست را سالم نگه دارد و مالکیت عمومی و دیگران را به رسمیت بشناسد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی مشهد با بیان اینکه باید از یک شهروند منفعل و بی مسئولیت به یک شهروند مسئول و فعال تبدیل شویم گفت:این مفهومی است که در حقوق بشر هم به دنبال همین موضوع هستند؛ در حقوق بشر فقط نمی‌گوییم شهروندی که حق دارد بلکه شهروندی مد نظر است که هم حق دارد و هم تکلیف.

حسینی پویا با اشاره به قوانین و مقررات و فرهنگ شهرنشینی افزود:مشکلات بسیاری در این زمینه‌ها داشته و داریم و در فرهنگ شهرنشینی کارنامه موفقی نداشته ایم.

وی تصریح کرد:یکی دیگر از اهداف منشور حقوق شهروندی این است که برنامه‌ای در رأس برای مردم و مسئولین شهری وجود داشته باشد و همه‌ی افراد در راستای آن حرکت کنند و فرهنگ شهروندی و شهرنشینی هم در همین راستا ارتقا یابد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

یکی از اهداف منشور حقوق شهروندی ارتقا فرهنگ شهرنشینی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.