ماه محرم، فرصتی مناسب برای تبلیغ اسلام است

امام جمعه اشکذر گفت: با به حداقل رساندن آسیب های عزاداری می توانیم درس صحیحی به سایر مسلمانان دنیا دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ حجت الاسلام محمدرضا طالبیان، خطیب نماز جمعه اشکذر به تبیین واقعه عاشورا بر اساس روایات اهل بیت پرداخت و گفت: واقعه عاشورا مبارز با ظلم ستیزی دوران خود بود و سید الشهدا در این راه تمام زندگی خود را فدا کرد تا اسلام ناب محمدی دچار تحریف نشود.

حجت الاسلام محمدرضا طالبیان به توصیه‌های عزاداری در ماه محرم اشاره و افزود: حق طلبی و باطل ستیزی، عدالت و جوانمردی، روحیه ایثار و شهادت طلبی در راه دین، توجه به مقوله حجاب، اهتمام به امور عبادی و بندگی خدا مثل نماز، تلاوت قرآن و... از جمله این موارد است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اشکذر به برخی از آسیب‌های عزاداری اشاره و بر توجه روسای هیات، وعاظ و عزاداران در به حداقل رساندن این آسیب‌ها تاکید و اظهار داشت: خود نمایی و ریا، اسراف، ترویج خرافات، رعایت نکردن بهداشت و حقوق مردم، افراط و تفریط در سخن گفتن از امام حسین از جمله این موارد است که اگر رعایت شود سایر مسلمان دنیا هم از ما درس صحیحی خواهند گرفت و این خود نوعی تبلیغ برای دین محسوب می‌شود که آثار و برکات خوبی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه اشکذر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.