تاپایان سال ۹۸؛

انتقال ۳ کارخانه آلاینده به خارج از شهر شیراز

عضو شورای شهر شیراز گفت: کارخانه‌های آلاینده شیراز تا پایان سال آینده به خارج از شهر منتقل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی ناصری عضو شورای شهر شیراز گفت: با اجرای آغاز عملیات تصفیه‌خانه شماره ۳ و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شماره ۲ شیراز مشکل فاضلاب بیش از ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر از جمعیت این کلان‌شهر برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زیبنده شیراز به‌عنوان شهر علم، ادب، فرهنگ و نیز سومین حرم اهل‌بیت (ع) نیست که در بعضی از مناطق این شهر با مشکل زیست‌محیطی و بوی بد فاضلاب روبه‌رو باشیم، افزود: رودخانه خشک، بخشی از منطقه چنار راهدار و نیز منتهی علیه پل فسا به دلیل رها شدن فاضلاب آلودگی زیست‌محیطی را به وجود آورده است.

ناصری ادامه داد: شیراز با تولید روزانه هزار و ۲۰۰ تن پسماند خانگی، ۲۲۰ تن پلاستیکی، ۶ هزار و ۶۰۰ تن ساختمانی و نیز ۷ تا ۱۴ تن پسماند عمومی و بیمارستانی نیاز به احداث کارخانه پسماند ساختمانی دارد.

عضو کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اجرای طرح تفصیلی بر اساس طرح جامع شهری در ۱۳ بند و ۸۵ ماده مربوط به دفع پسماند از مرحله تفکیک تا مرحله دفن، احداث زمینی به مساحت ۵ هزار متر در سایت برمشور برای نگهداری سگ‌های ولگرد، انتقال مشاغل مزاحم سبز، زرد و قرمز به خارج از حریم شهر و نیز اجرای طرح جامع مدیریت سلامت در ابعاد زیستی، روانی و اجتماعی با حضور اساتید و متخصصان ازجمله فعالیت‌های این کمیسیون است.

وی اظهار کرد: برای حفظ سلامت شهروندان در هفدهمین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا مقرر شد علاوه بر اینکه کارخانه ریشمک به خارج از شهر منتقل شود، نحوه انتقال کارخانه‌های پشم و شیشه تا آخر خرداد ۹۸ با حفظ امنیت شغلی کارگران و کارمندان، کارخانه سیمان و روغن نباتی نرگس نیز اجرایی شود.

ناصری بیان کرد: برای حفظ، توسعه فضای سبز شهری و محیط‌زیست شهری، ارتقاء سطح ایمنی شهر و شهروندان و نیز سطح خدمات شهری در راستای افزایش رفاه شهروندان در سال گذشته تاکنون ۴۴ نشست عادی و فوق‌العاده، ۹ لایحه و طرح‌های ارجاعی به صحن شورا، هزار و ۷۵ نامه وارده و ۸۸۲ نامه صادره در کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز اجرایی شده است.

وی گفت: الزام شهرداری به احداث کانال مشترک تأسیسات شهری، تصویب طرح حمایت از مراکز علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، تدوین طرح جامع آسیب‌های روان شناختی، ارتقاء سلامت و نیز طرح جامع مدیریت بحران برای هزار و ۸۰۰ هکتار بافت‌های فرسوده قسمت دیگری از فعالیت این کمیسیون بوده است.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: پیگیری تکمیل ساختمان و تأسیسات دهکده سلامی و گرم‌خانه، بررسی مشکلات بازار وکیل، بهسازی روشنایی پارک‌های سطح شهر، انجام مطالعات برای احداث پارک موضوعی تولید گیاهان دارویی و نیز طراحی المان‌های متناسب با فرهنگ، آداب‌ورسوم بومی شیراز، حمایت از خانواده جان‌باختگان و معلولان در حین انجام عملیات آتش‌نشانی به شهروندان از دیگر خدمات کمیسیون سلامت بوده است.
انتهای پیام/ر

انتقال کارخانه‌های آلاینده از شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار