تاکید رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ بر تحقق صلح در اروپا در صورت همکاری با روسیه

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن تاکید بر اهمیت گفتگو با روسیه، امنیت اتحادیه اروپا را به برقراری ارتباط سازنده با مسکو مرتبط دانست.

رئیس کنفرانس امنیت مونیخ: صلح اروپا با روسیه ممکن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه بیلد آلمان به نقل از ولفگانگ اشیچینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن تاکید بر ضرورت باز گذاشتن باب گفتگو با روسیه، یادآور شد صلح یا امنیت اتحادیه اروپا تنها با روسیه ممکن است نه بدون این کشور.

اشیچینگر درباره وضع فعلی امور بین‌المللی و تغییراتی که اروپا برای تطبیق با وضع جدید نیاز دارد گفت دنیا تبدیل به جای کم ثبات‌تر از قبل شده و در درگیری و بحران‌ فرو رفته است. همزمان اتحادیه اروپا به تدریج در حال از دست دادن حمایت آمریکاست.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ به چندین گام که اتحادیه اروپا در موقعیت فعلی باید اتخاذ کند، پرداخت. او یک استراتژی دوگانه در ارتباط با روسیه پیشنهاد داد.

او علاوه بر این او پیشنهاد کرد در زمان گفتگو در مباحث سیاست خارجی اتحادیه اروپا، محدودیت‌های برای حق وتو این کشورها در نظر گرفته شود. اشیچینگر تاکید کرد زمانی که هر کشوری بتواند در تصمیمات مرتبط با سیاست خارجی از حق وتو استفاده کند، نه مسکو، نه واشنگتن ونه پکن دیگر 500 میلیون اروپایی را جدی نخواهند گرفت.

او همچنین بر ایده ایجاد یک نیروی نظامی متحد در اتحادیه اروپا به منظور کاهش وابستگی به آمریکا تاکید کرد.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ  در ادامه تاکید کرد که آلمان دیگر نباید از درگیری‌ها در شرق و جنوب مرزهای اتحادیه اروپا چشم پوشی کند.

این اظهارات در حالی منتشر شد که وزارت خارجه روسیه نیز پیش از این  اعلام کرده بود امنیت و ساختار امنیتی منطقه اروپا برای این کشور مهم است و روسیه هر آنچه در اختیار دارد به کار گرفته است تا همکاری میان روسیه و اروپا فعال باشد و برای حل مشکلات مربوط به ارتباط ملتها طرح های مختلفی ارائه شده است. به گفته مقامات روس،  این کشور در سال 2008 پیشنهادهایی برای معاهده امنیتی ارائه داد. در این معاهده بر پایبندی سیاسی همه کشورها تاکید شده است و بر اساس آن باید متعهد می شدند امنیت خود را با نادیده گرفتن امنیت دیگر کشورها افزایش ندهند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار