حضور بانوان چهارمحال و بختیاری در جامعه کم‎رنگ نیست

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حضور بانوان این استان در فعالیت‌ها و بخش‌های مختلف جامعه کم‎رنگ نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی روز گذشته شنبه ۲۴ شهریور ۹۷ در نشست فعالان سیاسی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷۵ نفر از بانوان این استان در احزاب سیاسی، ۳۴ نفر در شورا‌های اسلامی شهرها، ۱۲ نفر در شورا‌های اسلامی روستا‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بیش از ۲ هزار تعاونی فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۴۴۱ مورد آن توسط بانوان اداره می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بر این اساس و با توجه به آمار فعالیت بانوان در حوزه‌های مختلف، نمی‌توان گفت که بانوان این استان در جامعه حضور کم‎رنگی دارند.

عباسی ادامه داد: سطح سواد بانوان چهارمحال و بختیاری نزدیک به میانگین کشوری می‌باشد و تنها در برخی از شهرستان‌ها مانند لردگان، کوهرنگ و اردل، نسبت به سایر نقاط استان کمتر است.

وی، بیکاری را یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری بیان کرد و گفت: یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری در این استان بالا بودن نرخ مشارکت است که باید در راستای رفع این مشکل تلاش کرد.

عباسی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان موظفند در انتخاب پست‌های مدیریتی، جوانان و بانوان را در اولویت قرار دارند.

گفتنی است: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به منظور بررسی طرح‌ها و برنامه‎های حوزه امور زنان و خانواده، به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/ف

سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.