تشکیل اولین مجمع مشورتی بانوان چهارمحال و بختیاری

اولین مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی شهر و روستای استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اولین مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی شهر و روستای استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷ و به منظور مشارکت بانوان برای دستیابی به توسعه پایدار در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در شهرکرد برگزار شد.

در این نشست با حضور ۲۵ نفر از بانوان عضو شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دهیاران زن استان، اعضای هیئت رئیسه مجمع شامل رئیس، نایب رئیس، منشی و سخنگوی  انتخاب و معرفی شدند.

ملک‌محمد محمودیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش تعامل بین بخشی، استفاده گسترده‌تر از ظرفیت و پتانسیل بانوان، ارتقای کارآفرینی بانوان، بهبود امنیت و سلامت غذایی، آگاهی بخشی و توانمندسازی بانوان بویژه در روستاها، تشکیل و توسعه تعانی‌های بانوان، احیای تولیدات بومی و برندسازی محصولات روستایی از اهداف این مجمع مشورتی است.

وی با اشاره به هدفگذاری سراسری مبنی بر اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی در جامعه به بانوان افزود: این رقم در چهارمحال و بختیاری سه درصد است که با تشکیل این مجمع گام‌های مؤثری در راستای افزایش آن برداشته می‎شود.

محمودیان اضافه کرد: در حال حاضر، ۳۵ نفر از بانوان در شورا‌های اسلامی روستا‌های چهارمحال و بختیاری عضویت دارند که نسبت به دوره‌های گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده است.

وی با بیان افزایش دو برابری تعداد دهیاران زن نسبت به دوره‌های قبل در استان گفت: همچنین ۱۴ نفر از بانوان در شورا‌های اسلامی شهر‌ی استان عضویت دارند.

انتهای پیام/خ

افزایش مشارکت بانوان برای دستیابی به توسعه پایدار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.