معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی عنوان کرد:

نظارت دامپزشکی خراسان رضوی بر ذبح دام نذری هیئت‌های عزادار

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: دامپزشکی خراسان رضوی به جهت حفظ بهداشت عمومی، برای نظارت در ذبح دام‌های نذری هیئت‌های عزادار حسینی اعلام آمادگی می‌کند.

نظارت دامپزشکی خراسان رضوی بر ذبح دام نذری هیئت‌های عزاداربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دکتر محمد رشتی باف معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی   با اشاره به مخاطره آمیز بودن کشتار دام در معابر و مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، گفت:خیرین و مسئولین هیئت‌های مذهبی گوشت مورد نیاز خود را قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و جهت انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه ها‌ی مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی مراجعه کنند.
 
وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با این مراکز، کشیک فعال در کشتارگاه‌های دام استان جهت انجام خدمات ذبح دام برقرار است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع بوده و برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

رشتی باف  با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در ایام مذکور، گفت: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی در سطح تمامی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها به حالت آماده باش و فعال می‌باشد که آماده رسیدگی به گزارش‌های مردمی و پاسخ گویی به ابهام و سؤالات می‌باشند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در مشهد با شماره تلفن‌های ۷۵-۳۵-۳۷۲۵۰۰۲۵ و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند.

انتهای پیام // ف. ش
 

کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع

برچسب ها: دامپزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.