در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سهم تولیدکننده داخلی از بازار اسباب‌بازی تنها 5 درصد است

تولید کننده اسباب بازی‌های پلاستیکی گفت: 95 درصد از اسباب بازی های کشور وارداتی و سهم تولید کنندگان داخلی تنها، 5 درصد است.

سهم تولیدکننده داخلی از بازار اسباب‌بازی تنها 5 درصد استقاسم اخوان تولید کننده اسباب بازی‌های پلاستیکی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و معدن حوزه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طبق آماری که دولت اعلام کرده است؛ 95 درصد از اسباب بازی های کشور وارداتی و سهم تولید کنندگان داخلی تنها، 5 درصد است.
وی با اشاره به وجود مواد اولیه پلاستیکی و پلیمر درکشور گفت: با این میزان از مواد اولیه می توان تمام اسباب بازی های کشور را تولید ودیگر نیاز به واردات نداشته باشیم، اما صادرات مواد اولیه پلیمری و حضور آن در بورس کالا موجب شده دلالان این مواد اولیه را خریداری و در بازار غیر رسمی با قیمت های بی ثبات به فروش برسانند، که این امر باعث تعطیلی برخی از کارخانه ها شده است.
تولید کننده اسباب بازی‌های پلاستیکی ادامه داد: اکنون بسیاری از صادرکنندگان،مواد پلاستکی را به راحتی و با قیمت پایین صادر می‌کنند و این در حالیست که در آینده ما برای تامین نیاز کشور به این مواد دچار مشکل خواهیم شد.
اخوان گفت:در صورتیکه دولت از صنعت پلاستیک و اسباب‌بازی حمایت کند وبا ورود دستگاه های مورد نیاز تولید کنندگان در این بخش،بدون شک شاهد پیشرفت تولیدات داخلی و اشتغال جوانان در این حوزه خواهیم بود.
انتهای پیام/

تولید اسباب بازی در داخل کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار