شهردار ایلام عنوان کرد؛

تغییر اساسی در چهره شهرایلام و رونق گردشگری

شهردار ایلام گفت: برای ایجاد زیرساخت های مناسب شهری و تحول ایلام پس از بررسی و مطالعه 9 طرح تهیه شده که اجرای آنها نقش بسیار مهمی در ایجاد تغییر اساسی در چهره شهر و رونق گردشگری خواهد داشت.

تغییر اساسی در چهره شهرایلام و رونق گردشگری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;طالب صادقیان شهردار ایلام یکی از این طرح ها را تله کابین برشمرد و عنوان کرد: مطالعات این طرح توسط شرکت اتریشی انجام شده و قول های زیادی داده شده که اجرایی شود.

وی اظهار کرد: بدون شک اجرای این طرح علاوه بر جذب گردشگر از نظر اشتغال زایی نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا می توان در طول مسیر مبدا و مقصد انواع شغل های خدماتی ایجاد کرد.

صادقیان ایجاد پل معلق در ورودی دره ارغوان به طول 500 متر را یکی دیگر از طرح های جدید شهرداری ایلام نام برد و بیان کرد: استان ایلام دارای موهبت های خدادادی زیادی است که می توان از این ظرفیت ها با ایجاد زیرساخت ها بهره برد و برای استفاده مطلوب از آن نیاز به حضور بخش خصوصی است تا بتواند اجرایی شوند.

وی ایجاد مسیر جاده سلامت در بام ایلام را یکی دیگر از این طرح ها برشمرد و افزود: با توجه به طبیعت زیبا و چهار فصل و چشم اندازهای زیاد و هوای پاک کوهستانی ایجاد مسیر سلامت علاوه بر جذب افراد به این منطقه نقش مهمی در حفظ سلامتی شهروندان و ترغیب آنان به ورزش پیاده روی دارد.

شهردار ایلام ایجاد هتل و رستوران در مناطق مختلف شهر ایلام به ویژه اماکن تفریحی را در جذب گردشگر و همچنین ایجاد اشتغال مولد موثر برشمرد و یادآورشد: همچنین مرکز بازی های رایانه ای با چشم اندازی زیبا در بام ایلام در دست تهیه است که امیدواریم بزودی اجرایی شود.

وی راه اندازی آکواریوم به صورت تونلی را از دیگر طرح های پیش بینی شده شهرداری برای استفاده از ظرفیت گردشگری استان نام برد و تاکید کرد: باید با ایجاد این زیرساخت ها کاری کنیم که گردشگر جذب استان شود و از این ظرفیت ها در جذب توریسم استفاده شود.

صادقیان ایجاد شهربازی ابی را یکی دیگر از برنامه های مطالعه شده شهرداری ایلام برای رونق گردشگری ذکر کرد و ادامه داد: استان ایلام از ظرفیت کوتاهی مسافت و مسیر امن برای تردد زوار عراقی و همچنین زائران عتبات عالیات برخوردار است که با توسعه این زیرساخت ها می توان بخوبی در جذب گردشگر قدم اساسی برداشته شود.

صادقیان تلاش برای اجرای طرح پارکینگ طبقاتی را از دیگر طرح های مهم شهرداری ایلام ذکر کرد و گفت: بدون شک ایجاد این طرح نقش بسیار مهمی در تسهیل ترافیک دارد.

وی اضافه کرد: ساختمان فرهنگسرای ارغوان در ورودی شهر ایلام حدود 20 سال است که احداث شده و تکمیل نشده و در آستانه فرسودگی است، اکنون شهرداری ایلام قصد دارد باایجاد تغییراتی در این مجتمع آن را به یک تالار بزرگ پذیرایی و مجتمع توریستی مجهز تبدیل کند که بیشتر مورد استفاده مردم قرار گیرد.

شهردار ایلام جابجایی نمایشگاه های خودرو ، صنوف آلاینده و مزاحم و بازارچه میوه تره بار از داخل شهر را از دیگر برنامه های این شهرداری برای ساماندهی شهر ایلام ذکر کرد.

انتهای پیام/ د

تغیر اساسی در شهر ایلام

برچسب ها: اشتغال ، مناظر زیبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.