آمریکا پس از شکست در سوریه، درپی تخریب روابط ایران و عراق است

رای الیوم نوشت آمریکا به علل مختلف درپی تخریب روابط ایران و عراق است تا بتواند پس از ناکامی در سوریه، عراق را به عنوان یک حیاط خلوت نگه دارد.

آمریکا پس از شکست در سوریه، درپی تخریب روابط ایران و عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم در مطلبی نوشت: آمریکا به علل مختلف درپی تخریب روابط بین دولت و ملت ایران و عراق است تا بتواند پس از ناکامی در تحقق اهدافش در سوریه، عراق را به عنوان یک حیاط خلوت نگه دارد.

بنابر این مطلب، پس از اعمال تحریم‌های شدید واشنگتن علیه ایران، سیاست‌های خصمانه آمریکا ضد این کشور در چند محور قرار گرفت: اتهام‌زنی علیه ایران مبنی بر تلاش این کشور برای ساخت سلاح هسته‌ای، حمایت از تروریسم و سلطه بر عراق. آمریکا روی محور سوم بسیار کار و بزرگنمایی کرد تا مردم هر دو کشور را دچار تردید کند.

آمریکایی‌ها گفتند ایران موشک‌های بالستیک در عراق مستقر کرده، نمایندگان پارلمان عراق و نخست وزیر این کشور را انتخاب می‌کند،  اقتصاد عراق را در دستانش دارد و در نهایت منافع آمریکا در عراق را تهدید می‌کند.

نویسنده در ادامه می‌افزاید واقعیت این است که ایران بهترین و پاکترین جوانانش را در جنگ ضد داعش و آزاد سازی عراق از تررویسم از دست داد؛ ضمن آنکه انتخابات عراق نیز نشان داد بارزترین نتیجه اش استقلال و ثبات این کشور است و اکنون ثابت شد که زمان اجرای دمکراسی و حکومت کردن است و رای گیری به نفع عراقی‌ها پایان یافته است.

آمریکا می‌خواهد با تخریب روابط عراق با کشور‌های دیگر و شرکایش، استعمارش را از سر گیرد، اما حوادث تاریخی نشان می‌دهد برای عراقی‌ها هیچ دوره‌ای خطرناکتر از دوره حضور آمریکا در خاکشان نبوده است.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است آمریکا دلایل فراوانی دارد برای اینکه روابط بین ایران و عراق را خراب کند. نخست اینکه ملت عراق نمایندگان پارلمانش را در انتخابات مهمی برگزید و این مسئله می‌تواند دست آمریکا را کوتاه کند. نکته دوم تجارت بین دو کشور است که آمریکا شدیدترین تحریم‌ها را ضد ایران اعمال کرد تا تجارت و صادراتش را قطع کند به همین دلیل ادامه تجارت ایران و عراق به عنوان مهمترین شرکای تجاری در منطقه، می‌تواند تحریم‌ها را کم اثر کند و تحت الشعاع قرار دهد.

نکته سوم استقلال و ثبات عراق، نخستین گام برای پیشرفت این کشور است. اگر عراق پیشرفت کند آمریکا سلطه بر عراق را از دست خواهد داد. نکته چهارم آنکه پس از اینکه آمریکا در تحقق اهدافش در سوریه برای سلطه بر ایران و تضعیف منطقه شکست خورد نیاز به حیاط خلوت دیگری دارد و به همین دلیل باید عراق ضعیف باقی بماند.

آخرین نکته فروپاشی روابط مردمی بین دو کشور ایران و عراق و تضعیف روابطشان است. اربعین حسینی نزدیک است چه زمانی برای قطع روابط دینی بین دو کشور مناسبتر است؟ افکار عمومی و ایجاد خصومت، هدف شایعات و اقدامات آمریکا است و این کشور از بیشتر این درگیری‌ها بهره برداری می‌کند و به همین دلیل گروه‌های تروریستی را پرورش می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۶:۳۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
تا وقتی که کربلا ، نجف ، سامره ، کاطمین هست یعنی میلیونها نفر ایرانی قلب و عشقشون تو اونجاست.
هزاران سال ما با عراق سابقه تاریخی و فرهنگی و عقیدتی داریم. زهی خیال باطل.
آخرین اخبار