سیاستمدار جمهوری‌خواه: مقامات دولت اوباما و اروپا تلاش می‌کنند تحریم‌های ایران را دور بزنند!

یک سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی مدعی شد مقامات دولت پیشین آمریکا در حال همکاری با اروپا برای دور زدن تحریم‌های واشنگتن علیه ایران هستند.

همکاری مقامات دولت اوباما و اروپا برای دورزدن تحریمها علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه «بریت‌بارت» در مطلبی مدعی شده ادعای دیدار «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما با وزیر خارجه  ایران تنها بخش کوچکی از تلاش مقامات دولت پیشین آمریکا برای برای حفظ میراث اوباما است.

به نوشته این وب‌سایت آمریکایی، از آنجایی که مقامات دولت پیشین توافق هسته‌ای با ایران (برجام) را جز میراث اوباما می‌دانند، خبر دیدار «جان کری» با وزیر خارجه ایران تنها بخش کوچکی از تلاش آنها برای حفظ آن است. «ریچارد گولدبرگ» فعال سیاسی جمهوری‌خواه در توییتر خود ادعای دیگری مطرح کرده است.

او که پیش از این کارزار مخالفت با توافق هسته‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا را هدایت می‌کرد، در توییتر خود مدعی شد: مقامات چند بانک در اروپا به من گفته‌اند که مقامات ارشد دولت اوباما به منظور طراحی سازوکارهایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در حال مشاوره و رایزنی با مقامات اروپا هستند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه در جریان نشست خبری هفتگی خود تأکید کرد: «دیدارهای جان کری و ظریف در ادوار نزدیک نبوده و در گذشته صورت گرفته است. بعد از اینکه جان کری از وزارت خارجه آمریکا رفت، در برخی اجلاس‌ها مثل مونیخ و نروژ دیدارهای بین این دو صورت پذیرفته که رسمی تلقی نمی‌شود؛ چرا که کری صاحب پست و منصبی نبوده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
این ادعاها رو نباید باور کرد ، آمریکا همواره دشمن ماست حالا ریس جمهورش هرفردی که باشه فرق نمیکنه ، اینها همه سیاست هست مسئولان باید به مردم تکیه کنن نه سرمایه خارجی ها چه آمریکا باشه چه اروپا .
آخرین اخبار