نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس؛

فعال نبودن ۶۰درصد واحدهای سنگ‌بری شرق لرستان

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵۰ واحد سنگ‌بری در شرق لرستان وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها فعال نیستند و مابقی نیز با ظرفیت پایینی کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مجید کیانپور گفت تاکنون اعتبار مصوب ۱۰۰ میلیارد تومانی آن پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت پرداخت مابه تفاوت این اعتبار با توجه به تغییرات نرخ ارز، برای راه اندازی این واحد تا یک سال آینده گفت: همچنین دارو سازی بایر افلاک ۵۸ میلیارد اعتبار نیاز دارد تا بتواند مرحله تولید داروی انسانی خود را راه اندازی کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره کارخانه تولید قطعات خودرو ازنا عنوان کرد: در این راستا توسعه این کارخانه برای ایجاد اشتغال باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به صنایع غذایی گهر دورود گفت: بخش اعظمی از این واحد نیمه کاره باقی مانده که باید فعال شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاز ۴ سیمان دورود عنوان کرد: مسدودی اعتبار این واحد در بانک صنعت و معدن رفع و همچنین اختصاص تسهیلات از طریق بانک توسعه تعاون صورت گیرد.

کیانپور با تاکید بر اینکه رویه خوبی در شرکت‌های خصولتی وجود ندارد و باید این شرکت‌ها به جوانان و افراد دارای اهلیت واگذار شوند، گفت: ۲۵۰ واحد سنگبری در شرق استان وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها فعال نیستند و مابقی نیز با ظرفیت پایینی کار می‌کنند.

وی بر ضرورت بازسازی، رفع مشکلات زیرساختی مانند گاز و برق، مالیات و بیمه‌ای این واحد‌ها تاکید کرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لرستان بیشترین نرخ مهاجرت را دارد، گفت: امیدواریم اقدامات لازم از سوی وزیر صنعت برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی ازنا و دورود انجام شود.

انتهای پیام/د

۶۰درصد واحد‌های سنگ‌بری شرق لرستان فعال نیستند

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار