اعلام ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهررضوی

امسال به مناسبت تاسوعا وعاشورای حسینی برنامه‌های ویژه‌ای در رواق های حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

برنامه‌های ویژه تاسوعا عاشورای حسینی در حرم مطهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جلال حسینی معاون سازمان تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی در رواق امام خمینی (ره) بعد از اقامه نماز صبح، سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا خواهیم داشت و در روز تاسوعا و همچنین عاشورا، قبل از اقامه نماز ظهر و عصر نیز با سخنرانی و مقتل خوانی حضرت آیت‌اللّه سید احمد علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان به صورت ویژه، اجرا خواهد شد.

وی افزود: همچنین برنامه‌ای ویژه برای عزاداری ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی خواهیم داشت.

معاون سازمان تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: در این روز بلافاصله بعد از اقامه نماز ظهر و عصر مجلس عزاداری دایر خواهد بود و آیت‌اللّه کازرونی سخنرانی خواهند کرد؛ به ویژه که در روز عاشورای حسینی بلافاصله بعد از سخنرانی آیت‌اللّه کازرونی، قرائت زیارت عاشورای حضرت اباعبداللّه (ع) به صورت کامل با صد لعن و صد سلام قرائت خواهد شد.

حسینی افزود: در شب عاشورای حسینی همچون سال‌های گذشته، مراسم خطبه‌ خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی با حضور خدمتگزاران این بارگاه ملکوتی، و حضور مسئولانی از تولیت آستان قدس رضوی، استان و کشور در صحن انقلاب اسلامی، برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: امسال این خطبه را حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن سپهر قرائت می‌کند و در ادامه نیز  واعظی و دیگر ذاکران اهل‌بیت (ع)، مدیحه‌سرایی شب عاشورای حسینی را در جمع خدمتگزاران، زائران و مجاوران برگزار خواهند کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان‌قدس‌رضوی افزود: در شام غریبان حضرت سیّدالشهدا (ع) در حرم مطهر امام‌رضا (ع)، مراسم ویژه شام غریبان در صحن انقلاب اسلامی، پشت پنجره فولاد با حضور خدمتگزاران این بارگاه ملکوتی برگزار خواهد شد.

حسینی گفت: در ظهر عاشورا و تاسوعا، اجتماع بزرگ عزاداران تاسوعایی و عاشورایی، در صحن جامع رضوی پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در شب عاشورا و تاسوعای حسینی نیز در رواق امام خمینی (ره)، مراسم عزاداری شب تاسوعا و عاشورای حسینی را برگزار خواهیم کرد و در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء خواهد بود و قرائت زیارت عاشورا را خواهیم داشت، حضرت آیت‌اللّه سید احمد خاتمی سخنرانی خواهند کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان‌قدس‌رضوی گفت: در شب عاشورای حسینی نیز با تأسی به سیره حضرت سیّدالشهدا (ع)، مراسم قرآن‌خوانی را با عنوان «محفل انس با قرآن» به صورت بین‌المللی با حضور قاریانی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان و ایران اسلامی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام // ف. ک

برنامه‌های آستان قدس رضوی برای تاسوعا و عاشورای حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.