در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طرح دوچرخه‌های اشتراکی روی هوا/ بیمه، محل اختلاف شهرداری و بخش خصوصی

طرح دوچرخه‌های اشتراکی که با تبلیغ بسیار شهردار قرار بود اجرایی شود، حالا در آستانه منتفی شدن است.

بیمه دوچرخه سواران، چالش شهرداری و بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی پیش بود که شهرداری تهران از دوچرخه های اشتراکی خود رونمایی کرد. دوچرخه هایی که قرار بود در تمام معابر پایتخت در دسترس شهروندان باند و هر شهروند بتواند با جی پی اس طراحی شده و با استفاده از نرم افزار طراحی شده، آنها را بیابند و با پرداخت هزینه ای ناچیز از این دوچرخه ها استفاده کنند.

اما این طرح با وجود رونمایی و افتتاح هنوز اجرایی نشده است و خبری از این دوچرخه ها نست. آنطور که از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شنیده شده است، این طرح به علت اختلافات شهرداری و بخش خصوصی بلاتکلیف مانده است.

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاخیر در استقرار دوچرخه های اشتراکی در سطح شهر گفت: وقتی این شرکت می خواهد فعالیت کند باید از ما مجوز بهره برداری بگیرد، شرکت هم میخواهد بابت بیمه هر نفر یک رقم کلان را از ما بگیرد و ما باید از لحاظ حقوقی بررسی کنیم که آیا هزینه بیمه را بپذیریم یا خیر ، و  اگر این روشن نشود مردم بعدها دچار مشکل می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران نیز در نشست خبری که به تازگی برگزار کرد با اشاره به اجرایی نشدن طرح دوچرخه اشتراکی گفت: پلیس راهور نسبت به طرح دوچرخه های اشتراکی ایرادات ایمنی گرفته است، و فعلا این طرح متوقف است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تجربه استفاده از دوچرخه اشتراکی به عنوان حمل و نقل پاک در گذشته خوب نبوده، اظهار کرد: چون  محل پارک و نگهداری دوچرخه‌ها هزینه داشت ،این طرح در گذشته متوقف شد، و اکنون چند هزار دوچرخه نو و شکسته در پارکینگ خلیج بر روی هم ریخته است.


بیشتر بخوانید: خبری از دوچرخه‌های اشتراکی در شهر نیست


وی افزود: اگر مشکلات سابق در طرح جدید هم وجود داشته باشد، این طرح هم شکست می‌خورد.

علیخانی با تأکید بر اینکه بین معاونت ترافیک و کمیسیون ترافیک تعاملی وجود ندارد، تصریح کرد: طرح دوچرخه اشتراکی را به کمیسیون ارائه نداده بودند و بدون اطلاع ما این طرح را به اجرا گذاشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترافیک ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
خداوکیلی با پول بیت المال باید اینگونه رفتار بشه!!?? اگر کسی طرحی را بدون مطالعه اجرا کند و یا هزینه کند و به شکست بخورد باید هزینه های انجام شده رو از حساب خودش پرداخت کنند که کسی اینطور حیف و میل نکند پول مردم را .
آخرین اخبار