جذب سرمایه گذاران خارجی به استان اردبیل پیگیری می شود

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل گفت: توسعه روابط اقتصادی با کشورهای خارجی و جذب سرمایه گذاران آنها مورد پیگیری جدی مدیریت استان است.

قادر تقی زاده، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: امسال اقدام های مناسبی در زمینه جذب و حمایت از سرمایه گذار صورت گرفته و با نخستین گروه خارجی از کشور اتریش که در اردیبهشت ماه وارد استان شدند مذاکرات و توافق های اولیه برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری، تولید قطعات و موتور خودرو، انرژی های نو و تجدید پذیر و ایجاد مراکز تولید انرژی های پاک صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین مذاکرات خوبی با معاون استاندار و مدیران بخش گردشگری و بازرگانی استان وان ترکیه در سفر به اردبیل صورت گرفته و در باره افزایش مبادلات و مراودات اقتصادی، برگزاری همایش و نمایشگاه های مختلف بین دو استان و خواهر خواندگی شهرهای وان و اردبیل توافق شد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل همچنین به سفر 16 نفر از تولیدکنندگان و بازرگانان چینی به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این هیات برای سرمایه گذاری در حوزه های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، صنایع الکترونیک، طرح های گردشگری، طرح های شیمیایی و مدیریت زباله ها اعلام آمادگی کرده و توافق هایی نیز بین این هیات و بخش خصوصی اردبیل بدست آمده است.

تقی زاده با اشاره به حضور سفیر جمهور آذربایجان در استان اردبیل اظهار کرد: در این سفر درباره افزایش حجم مبادلات تجاری، کاهش مشکلات گمرکی، توسعه توریسم درمانی مذاکراتی انجام شد .

وی بیان کرد: با یک هیات روسی نیز در زمینه راه اندازی کارخانه الکترون دهی به محصولات کشاورزی و دامی در استان رایزنی هایی شد.

وی افزود: با همکاری مرکز خدمات سرمایه گذاری استان بسته های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی به ویژه در خصوص طرح های اولویت دار تهیه شده و علاوه بر درج در سایت این دفتر به صورت سی دی در اختیار هیات های سرمایه گذاری قرار می گیرد .

انتهای پیام/ح

جذب سرمایه گذاران خارجی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.