سرعت مجاز در معابر مختلف چقدر است؟

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ سقف سرعت در معابر مختلف را تشریح کرد.

سرعت مجاز در هریک از معابر چقدر است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی شریفی در این باره گفت: سرعت مجاز معمولا به وسیله تابلو یا علائم دیگر در راه‌ها مشخص می‌شود، در غیر این صورت سرعت مجاز برای شهرها و مناطق مسکونی در آزادراه‌ها حداقل 70 و حداکثر 120 کیلومتر در ساعت و در بزرگراه‌ها حداکثر 100 کیلومتر در ساعت است.

وی با بیان اینکه سرعت مجاز در خیابان‌های شریانی اصلی حداکثر 60 کیلومتر در ساعت است، گفت: این سرعت در خیابان‌های شریانی فرعی حداکثر 50 کیلومتر در ساعت است.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سرعت مجاز در معابر محلی و میدان‌ها نیز حداکثر 30 کیلومتر در ساعت است.

وی درباره سقف سرعت در راه‌های برون‌شهری و مناطق غیرمسکونی نیز گفت: سرعت در آزادراه‌ها حداقل 70 و حداکثر 120 کیلومتر در ساعت، در بزرگراه‌ها حداکثر 115 کیلومتر در ساعت و در جاده‌ها هنگام روز حداکثر 100 کیلومتر در ساعت و هنگام شب حداکثر 90 کیلومتر در ساعت است.

شریفی افزود: در بزرگراه‌های داخل شهر تهران نیز سقف سرعت بر روی تابلوهای راهنما و کف مسیر درج شده است که لازم است رانندگان آن را رعایت کنند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار