تاسوعای حسینی در بافران نایین + تصاویر

همزمان با تاسوعای حسینی و در پاسداشت علمدار کربلا آیین‌های مذهبی - سنتی در بافران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، همزمان با روز تاسوعا و در پاسداشت مقام رفیع حضرت عباس (ع) علمدار کربلا آیین‌های مذهبی – سنتی در سطح شهر بافران آغاز شد.

در این مراسم که از صبح امروز و با حرکت دستجات عزاداری سینه زنی و زنجیر زنی در حسینیه بافران آغاز شد و تا ظهر ادامه داشت عزاداران حسینی با دسته روی به قدمگاه امام رضا (ع)، مساجد حضرت فاطمه الزهرا (س) و سید الشهدا (ع) به یاد مظلومیت شهدای نینوا و رشادت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) در حالی که بر سر و سینه می‌زنند نذر و نیاز خود را نیز به درگاه باب الحوائج اعلام کردند تا به حاجات خود برسند.

حجت الاسلام حبیبی استاد دانشگاه و حوزه در خصوص ویژگی‌های مراسم تاسوعای حسینی در بافران اظهار نمود: مردم حسینی بافران در نهایت اخلاص به انجام مراسم سنتی و سنواتی مرسوم خود می‌پردازند و در دو روز بسیار بزرگ و تاریخی در فرهنگ تشیع روز تاسوعا و عاشورای حسینی اوج اخلاص و ارادت خود را به سید‌الشهدا و برادر با وفایش حضرت ابوالفضل‌العباس و شهدای کربلا نشان می‌دهند.

تاسوعای حسینی در بافران نایین + تصاویر

وی گفت:مردم بافران که همواره چشم به دستان پر کرامت حضرت سید‌الشهدا حسین بن علی (ع) دارند به مناسبت‌های مختلف برای قبولی حاجات خود و فرزندانشان نذوراتی در تاسوعا انجام می‌دهند به همین جهت خیل عظیمی از مردم از نواحی و نقاط مختلف کشور در این مراسم حضوری مستقیم دارند.

مردم عزادار بافران امروز با آیین‌های سنتی نخل گردانی، جوش و حلقه ماتم و با قربانی کردن گوسفند در مسیر هیئت عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس ابالفضل العباس (ع) نشان دادند.

تاسوعای حسینی در بافران نایین + تصاویر

سوگواران حسینی پس از دسته روی در حسینیه بافران تجمع کردند و به اقامه عزا پرداختند.

نماز ظهر تاسوعای حسینی به امامت حجت الاسلام حبیبی برگزار شد.

انتهای پیام/پ

آیین‌های مذهبی - سنتی در بافران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار