حرم امام رضا(ع) غرق در ماتم شام غریبان سیدالشهدا(ع)

همزمان با شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع) حرم امام رضا(ع) غرق در ماتم است.

حرم امام رضا(ع) غرق در ماتم شام غریبان سیدالشهدا(ع)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدهمزمان با غروب عاشورای سیدالشهدا (ع) حرم مطهر رضوی مملو از جمعیتی است که در این غروب غم انگیز به حرم امام مهربان‏شان آمده‌‏اند تا افزون بر عرض تسلیت، در مراسم شام غریبان حسینی و بزرگداشت شهدای عاشورای حرم رضوی شرکت کنند.

امشب در گوشه و کنار حرم مطهر رضوی دسته‏‌ها عزاداری و گروه‌‏های زیارتی دور هم جمع شده‌‏اند تا در مصیبت سیدالشهدا (ع) به عزاداری و روضه‏‌خوانی می پردازند.
 
در تمام خیابان‏‌های منتهی به حرم نیز، زائران و مجاوران با روشن کردن شمع و همراهی دسته‌‏های عزاداری مشغول به عزاداری شام غریبان سیدالشهدا (ع) هستند.

در شام غریبان حسینی خادمان حرم مطهر با دردست داشتن شمع مسیر چهارراه شهدا تا حرم مطهر رضوی را با پای پیاده طی کردند و با تجمع در صحن انقلاب به عزاداری پرداختند.

همچنین ویژه برنامه مراسم شام غریبان و گرامی‏داشت شهدای عاشورای حرم رضوی با محوریت رواق امام خمینی (ره) بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله و مرثیه سرایی مداحان تا لحظات دیگر آغاز می‏‌شود.

گفتنی است، در ۳۰ خردادماه سال ۱۳۷۳ که مصادف با روز عاشورا بود، بمبی معادل ۱۰ پوند مواد منفجره تی ان تی در حرم رضوی منفجر شد و ۲۶ نفر از زائران رضوی به شهادت رسیدند
 
انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار