دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد:

مشهد محیای خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی/ اختصاص همه فضا‌های تبلیغاتی در اختیار شهرداری مشهد به موضوع عاشورا

دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: امسال همه فضا‌های تبلیغاتی در اختیار شهرداری مشهد به موضوع عاشورا اختصاص داده شده است .

مشهد محیای خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی/ اختصاص همه فضا‌های تبلیغاتی در اختیار شهرداری مشهد به موضوع عاشورابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید رضا باقری دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در برنامه زنده رادیویی، «گفتگوی شهر بهشت» گفت: شهر سیاه پوش شده عزای اباعبدالله الحسین و یاران با وفایش، محیای خدمات رسانی به عزاداران حسینی است.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده شهرداری مشهد در راستای خدمات رسانی به عزاداران حسینی افزود: با توجه به همزمانی دهه اول محرم امسال با بازگشایی مدارس و هفته گرامیداشت ۸ سال دفاع مقدس، هماهنگی‌ها جهت فضاسازی‌های شهری برای ماه محرم زودتر آغاز شد.

دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه اولین وظیفه ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد آماده سازی فضای شهر متناسب با ماه محرم و صفر بود  گفت: برای رفع نازیبایی‌ها با اولویت مبادی منتهی به حرم مطهر انجام و تقویت نیرو‌های پاکبان جهت رفت و روب اطراف حرم مطهر و مبادی منتهی به حرم مطهر با کمک گرفتن از سمن‌های محیط زیستی شهر مشهد نیز صورت گرفت.

باقری افزود: در راستای افزایش ایمنی هیئات مذهبی و عزاداران حسینی در دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا در ۱۴ نقطه از مبادی منتهی به حرم مطهر خودرو‌های آتش نشانی مستقر خواهند بود و مرکز اطلاع رسانی ۱۳۷ نیز بصورت ۲۴ ساعته آماده ارائه اطلاعات و پاسخویی به مردم خواهد بود.

وی با اشاره به تقویت خطوط اتوبوسرانی برای خدمات رسانی به شهروندان در تاسوعا و عاشورا گفت بدین منظور ۳۵۰ دستگاه اتوبوس تاسوعا و عاشورا اقدام به جابجایی شهروندان خواهند کرد.

دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت:  در مبادی منتهی به حرم مطهر هم۱۰۰ دستگاه تاکسی ون اقدام به سرویس دهی و جابجایی عزاداران خواهند کرد .

باقری با اشاره به آماده سازی ۱۳ هزار جای پارک خودرو در اطراف حرم مطهر  افزود: در این راستا ۱۰ هزار پارک حاشیه‌ای و تعدادی پارکینگ با ظرفیت ۳ هزار خودرو آماده شده است.

وی با اشاره به جانمایی ۳۰۰ سازه برای نصب پرده نوشته‌های اطلاعرسانی هیئات مذهبی در نقاط مختلف شهر مشهد افزود: برای ساماندهی و اطلاع رسانی مناسب با هماهنگی هئیات مذهبی تعداد ۳۰۰ سازه در شهر جانمایی شده است تا هیئت‌های مذهبی بنر‌ها و پرده نوشته‌های اطلاع رسانی مراسمات خود را در این محل‌ها نصب کنند.

دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین امسال همه فضا‌های تبلیغاتی در اختیار شهرداری مشهد از جمله ۹۴ بیلبورد، ۷۰ رول آپ، تابلو‌های تبلیغاتی پل‌های عابر پیاده و ۲ تلویزیون شهری به موضوع عاشورا اختصاص داده شد و با همکاری با آستان قدس رضوی و سپاه امام رضا (ع) نیز بیلبورد‌ها و ۱۰۰ رول‌آپ در اختیار آن‌ها نیز به موضوعات عاشورا اختصاص یافته است.

باقری گفت: در کنار این فضا‌ها در ۵۰ چهار‌راه و میدان نیز متناسب با محرم پرچم‌های سیاه و سبز و ۲۵ المان هشت پرچم نصب و ۵ هزار و ۶۰۰ متر از فضا‌های عرصه میدان شهدا نیز سیاه پوش و به شعار‌های عاشورایی مزین شده است.
 
انتهای پیام//ا.س
 

اقدامات شهرداری در ایام محرم در برای شهروندان مشهدی

 
برچسب ها: شهرداری مشهد ، محرم 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.