همزمان با ششمین روز از ماه محرم الحرام :

اجتماع بزرگ نوجوانان در ویژه‌برنامه «اَحلی مِنَ العَسَل»برگزارشد+تصاویر

همزمان با ششمین روز از ماه محرم الحرام اجتماع بزرگ نوجوانان در ویژه‌برنامه «اَحلی مِنَ العَسَل» در حرم مطهر رضوی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛به بهانه ششمین روز از ماه محرم الحرام که به حضرت قاسم بن الحسن (ع) متوسل می‌شوند  امروز جمعی از نوجوانان در حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند و در عزای این شهید کربلا اشک ماتم ریختند

اجتماع بزرگ نوجوانان در ویژه‌برنامه «اَحلی مِنَ العَسَل»برگزارشد
حضرت قاسم (ع) فرزند امام حسن مجتبی (ع) و بانو رَمله است، ایشان حدودا سه ساله بود که پدرش شهید شد و در مهد تربیت حسینی پرورش یافت و چنان با شهامت و دلیرانه در صحرای کربلا جنگید و بر قلب دشمن تاخت تا شهید شد.

شهادت حضرت قاسم (ع) در سال ۶۱ هجری قمری رخ داد و سن آن حضرت را ۱۳ سال نوشته‌اند، تاریخ ولادت ایشان را می‌توان اوایل سال ۴۸ هجری قمری تخمین زد.

شب عاشورا امام حسین (ع) بیعت خویش را از عهده یاران و اهل بیت خویش برداشتند و به آنان فرمودند: " آگاه باشید، گمان می‏‌کنم فردا روز برخورد ما با این دشمنان است. آگاه باشید، نظرم این است که شما همگی با آزادی بروید. از ناحیه من عهدی بر گردن شما نیست. شما را تاریکی شب‏ از دید دشمن‏ می‏‌پوشاند، آن را مرکب خود قرار دهید و بروید.

در میان این مجاهدین، قاسم بن الحسن از همه کم سن‌تر بود. وی از امام حسین (ع) سوال کرد: «آیا فردا من نیز شهید خواهم شد؟» امام حسین (ع) در جواب او گفت: «مرگ در نظر تو چگونه است؟» قاسم پاسخ داد: «احلی من العسل؛ از عسل شیرین‌تر است.»

جواب قاسم بن الحسن (ع) به سوال عموی بزرگوار خویش درباره مرگ بس شگرف و تامل برانگیز است؛ چرا که قاسم بن الحسن در آن زمان نوجوانی بیش نبود.

اجتماع بزرگ نوجوانان در ویژه‌برنامه «اَحلی مِنَ العَسَل»برگزارشد

به همین بهانه در ششمین روز از ماه محرم الحرام اجتماع بزرگ نوجوانان دختر و پسر تحت عنوان «اَحلی مِنَ العَسَل» در رواق امام خمینی (ره) و حضرت زهرای حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شد.

۴ هزار نفر دانش آموز در رواق امام خمینی (ره) به عزاداری پرداختند

 مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه برنامه برادران که در رواق امام خمینی برگزار  شد در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به این که ۴ هزار نفر امروز در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی به عزاداری پرداختند گفت:حضرت قاسم (ع) الگوی کامل برای نوجوان ما است و دانش آموزان امروز به این جا آمدند تا به ایشان تمسک جویند.

اجتماع بزرگ نوجوانان در ویژه‌برنامه «اَحلی مِنَ العَسَل»برگزارشد
حجت الاسلام و المسلمین حلواییان سخنران این مراسم هم با اشاره به این که نوجوانان امروز اصحاب آخر الزمانی امام حسین (ع) هستند و باید به خود ببالند  گفت: همیشه با خود می‌گفتیم کاش ما هم از اصحاب امام حسین بودیم، کاش ماهم در دوران دفاع مقدس می‌بودیم و شهید می‌شدیم یا گاهی با خود می‌گوییم کاش ما هم به مدافعین حرم بپیوندیم و شهید شویم، اما عزیزانم شهدا رفتند تا زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشند؛ سرتان را بالا بگیرید و خود را آماده جهاد علمی و جنگ فی سبیل الله کنید.

اجتماع بزرگ نوجوانان در ویژه‌برنامه «اَحلی مِنَ العَسَل»برگزارشد

نقش خانواده در تربیت فرزندان صالح بسیار حیاتی است

خانم کاشی سخنران  مراسم نوجوانان دختر  در حاشیه این مراسم در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما گفت: امروز متعلق به حضرت قاسم (ع) بود بنابراین در سخنرانی مطالبی بیان شد تا بتواند علاوه بر بازگویی موارد تاریخی، در زندگی نوجوان عزیز به صورت عملی نقش ایفا کند.

وی با اشاره به این که نقش خانواده در تربیت فرزندان صالح بسیار حیاتی است افزود: تمامی زندگانی حضرت قاسم (ع) برای همگان الگو است، هم نوجوانان و هم خانواده‌های عزیز باید به شخصیت این بزرگوار بنگرند، زیرا قطعا تربیتی درست سبب به وجود آمدن نوجوانی شده که تاپای جان از، ولی امر خود پبروی کرده است.

امروز در رواق حضرت زهرا (س) ۵۰۰ نفر از بانوان حضور داشتند و به عزاداری پرداختند؛ هم چنین در پایان این مراسم به بهترین دل نوشته عاشورایی جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام// ز.‌ی

گزارشگر: زهرا یونسی

برچسب ها: محرم 97 ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار