چه زمانی مسواک بزنیم بهتر است؟

لافاصله بعد از شام مسواک زدن، مینای دندان نرم شده را حذف می کند و باعث سایش دندان می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حفظ سلامت دهان و دندان یکی از مهمترین مسایل بهداشتی است که باید همواره به آن دقت داشته باشید. با توجه  به اهمیت سلامت دندان ها و همچنین هزینه های هنگفت دندانپزشکی، لازم است که به صورت منظم مسواک و نخ دندان استفاده کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه از مسواک زدن باید هم باید به شیوه ی صحیح مسواک زدن و هم در مناسب ترین زمان مسواک بزنید. در این مطلب به بررسی طلایی ترین زمان برای مسواک زدن می پردازیم.
 

کیمبرلی هارمز دندانپزشک و سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا می گوید: مهم نیست که شما دندان های خود را درست قبل از خواب مسواک بزنید. مهم ترین چیز این است که شما دندان های خود را دو بار در یک دوره ۲۴ ساعته (۲ بار در روز) مسواک کنید.



آنچه در دهان شما اتفاق می افتد

یک غشا از پلاک دندانی به طور مداوم به لطف باکترهایی که آنجا زندگی می کنند ایجاد می شود، و حدود ۲۴ ساعت طول می کشد، تا به بلوغ برسد. (دلیل احساس بدی که در دهان خود صبح روز بعد از اینکه شما فراموش کرده اید مسواک بزنید، دارید).

این باکتریها در طول روز اسید تولید میکنند، و حتی بیشتر از زمانی که شما غذا می خورید، به همین دلیل است که شما می خواهید از شر این غشا حداقل دو بار در روز خلاص شوید، و هرچه تعداد مسواک زدن های شما کمتر از این باشد تولید اسید ممکن است بیشتر مینای دندانتان را بخورد و باعث کرم خوردگی شود. هرچه بیشتر این غشا بر روی دندان های شما بنشیند و مواد غذایی بیشتری این باکتری را تغذیه کنند، زمان بیشتری را صرف نشستن مظلومانه روی صندلی دندانپزشکی خواهید کرد.

دندانپزشکان توصیه می کنند وقتی که از خواب بیدار می شوید و قبل از رفتن به رختخواب مسواک بزنید.به علاوه، اگر شب مسواک نکنید نفس شما برای گفتن صبح به خیر اصلا خوشبو و خوشایند نیست، و می تواند ترسناک باشد. مسواک زدن قبل از خواب یک عمل محبت آمیز نسبت به همسرتان است.

دکتر دنیس کیانه، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا ندانپزشکی، می گوید: همانطور که معلوم است، مسواک زدن در زمان بین شام و قبل از خواب از لحاظ فنی حتی از اینکه دندان های خود را درست قبل از خواب مسواک کنید بهتر است. دلیلش این است که فلوراید خمیر دندان زمان بیشتری برای تقویت دندان های شما و ساختن مانعی برای اسیدی شدن دهان شما قبل از به خواب رفتن دارد.

درست بعد از خوردن شام مسواک نزنید

دکتر یانفنگ رن، می گوید شام زمان قرار گرفتن در معرض اوج اسید است، که لایه بیرونی مینای دندان شما را نرم می کند،. بلافاصله بعد از شام مسواک زدن، مینای دندان نرم شده را حذف می کند و باعث سایش دندان می شود، پس حداقل ۳۰ دقیقه بعد از شام خوردن برای مسواک زدن صبر کنید. و از خوردن خوراک سرپایی بعد از آن جلوگیری کنید، چرا که باکتری ها از هر کربوهیدراتی تغذیه می کنند.

هارمز می گوید: فقدان بزاق ضد باکتری دهان در شب به معنی این است که ما فوق العاده نسبت به عوامل خرابی دندان و بیماری های لثه آسیب پذیریم. ، اما استرس نداشته باشید اگر شما گاهی مسواک زدن را فراموش کردید. رن می گوید پلاک به زمان طولانی برای آهکی شدن نیاز دارد، و مسواک زدن به اندازه کافی م تواند پلاک های تشکیل شده در طول روز را حذف کند، فقط زمان مسواک زدن خود را از ۲ دقیقه به ۴ دقیقه ارتقاع دهید و صحیح مسواک بزنید.

خوردن کربوهیدرات به طور مداوم در طول روز نیز افراد را بیشتر مستعد ابتلا به خرابی دندان می کند. هارمزمی گوید: "اگر شما در تمام طول روز میان وعده میل می کنید، باکتریها از خواب بیدارشده و شروع به تولید اسید می کنند هر زمانی که شما هر نوع کربوهیدراتی را قورت می دهید." در یک وعده غذایی معمولی، برای محافظت از دندان ها و کمک به هضم، سطح بزاق بالاتراست،. اما اگرشما در طول روز یکسره بخورید، منجر به تولید اسید بیشتری بر روی دندان براق شما می شود.

به یاد داشته باشید

مهم نیست که دقیقا کی دندان های خود را مسواک می زنید مهم این است که شما بدون باکتری در دهان وارد رختخواب شوید. فقط مطمئن شوید که دوباره در صبح مسواک می زنید و برای بیرون کشیدن باکتری از بین دندان هایتان نخ بکشید. و سعی کنید در روز غذاهای آماده کمتری میل کنید.

منبع: الودکتر

انتهای پیام/

طلایی ترین زمان برای مسواک زدن چه زمانی است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.