چگونه با میل شدید به خوردن مقابله کنیم؟

بدن می‌تواند در مورد احساس تشنگی و گرسنگی دچار اشتباه شود و نوشیدن آب ممکن است به کنترل میل به خوردن کمک کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خوراکی‌های سرشار از مواد قندی و کربوهیدرات‌ها معمولا عامل تشدید میل به خوردن هستند و کنترل این ولع را دشوار می‌کنند.

 پاسخ دادن به این میل شدید ممکن است به مرور زمان به یک عادت تبدیل شود و معمولا هم ساده‌ترین راه برای ارضای این میل، روی آوردن به مواد قندی و کربوهیدرات‌ها بدون در نظر گرفتن عوارض این قبیل خوردنی‌ها برای سلامتی است.هرچند، درصورتیکه فرد تصمیم قطعی بگیرد که به طور مثال با رعایت یک رژیم غذایی جدی این عادت را ترک کند به سرعت می‌توان میل شدید به خوردن را کنار گذاشت.


بیشتربخوانید :٤٨ حقیقت جالب از بدن انسان که احتمالا از آن‌ها خبر ندارید!


از جمله راهکارهای دیگری که می‌توان از آن‌ها برای کنترل ولع شدید به خوردن کمک گرفت شامل موارد زیر است:

آب بنوشید
بدن می‌تواند در مورد احساس تشنگی و گرسنگی دچار اشتباه شود و نوشیدن آب ممکن است به کنترل میل به خوردن کمک کند. درحقیقت، این امکان وجود دارد که بدن سیگنال‌های مغز را اشتباه پردازش کرده و آنچه که میل به خوردن احساس می‌شود ممکن است در واقع نشانه‌ای از تشنگی باشد.

محققان در سال ۲۰۱۴ روی چندین زن دارای اضافه وزن که روزانه ۱.۲ لیتر آب اضافی مصرف می‌کردند، مطالعاتی انجام دادند. نتایج بررسی‌ها نشان داد افرادی که آب می‌نوشند وزن و چربی بدنی کمتری دارند.

همچنین نتایج مطالعه دیگری نشان داد که نوشیدن دو فنجان آب پیش از وعده غذایی در کنار رژیم غذایی با میزان کالری پایین به افراد میانسال و مسن دارای اضافه وزن کمک می‌کند که وزن خود را از دست بدهند.

ورزش کنید
در سال ۲۰۱۵، محققان نتایج مطالعه‌ای را که در مورد تاثیر ورزش کردن روی میل به خوردن شکلات در افراد مبتلا به اضافه وزن انجام گرفته بود، منتشر کردند. در این بررسی مشخص شد ۱۵ دقیقه پیاده‌روی نسبت به نشستن در کاهش میل به مصرف شکلات موثرتر است.

استرس خود را کاهش دهید
ورزش‌های کاهنده استرس همچون تای‌چی می‌تواند میل شدید به خوردن را کاهش دهد. استرس می‌تواند در احساس گرسنگی نقش داشته باشد و عوامل استرس‌زا در طولانی مدت باعث می‌شود برخی از افراد به خوردن خوراکی‌هایی تمایل پیدا کند که حاوی قند یا سرشار از کالری هستند.

از گرسنه ماندن خودداری کنید
بسیاری از افرادی که رژیم می‌گیرند کالری مصرفی را کاهش می‌دهند. این محدودیت در مصرف کالری فرد را دچار مشکل کرده و باعث می‌شود فرد بیشتر احساس گرسنگی داشته باشد. درصورتیکه فرد در تمامی مواقع احساس گرسنگی داشته باشد لازم است در رژیم غذایی خود تغییرات خاصی را اعمال کند تا به کنترل میل به خوردن مواد قندی و کربوهیدرات‌ها کمک کند.

مقدار بیشتری پروتئین مصرف کنید
افزایش میزان مصرف پروتئین ممکن است میل به خوردن را کاهش داده و احساس گرسنگی را به تاخیر اندازد.

گاهی اوقات در برابر میل به خوردن تسلیم شوید
کاملا نادیده گرفتن میل شدید به خوردن پیامدهای منفی به همراه دارد. به همین دلیل خوب است گاهی اوقات رژیم غذایی خود را کنار بگذاریم.

آدامس بجوید
برخی از افراد تصور می‌کنند جویدن آدامس فاقد قند به رفع میل شدید به غذا خوردن کمک می‌کند. بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان داد جویدن آدامس اشتها را کاهش داده که به دلیل تاثیرات فرآیند جویدن آدامس است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

راه های مقابله با میل شدید به خوردن

برچسب ها: دانستنی ها ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.