مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی عنوان کرد:

تأکید بر نصب سامانه‌های پایش لحظه‌ای آب تا سال ۱۴۰۰

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت : دستگاه‌های متولی باید به نحوی برنامه ریزی و اقدام نمایند که تا سال ۱۴۰۰، سامانه‌های پایش لحظه‌ای در موضوع آب را در واحد‌های مشمول همچون تصفیه خانه ها، صنایع بزرگ، بیمارستان ها، سد‌ها و منابع آب سطحی نصب نمایند.

ضرورت نصب سامانه‌های پایش لحظه‌ای آب تا سال ۱۴۰۰به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در هشتمین جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی با بیان اینکه سال گذشته در راستای سازگاری با کم آبی ۱۵ واحد قالیشویی و ۸۴ تصفیه خانه درشهرک‌های صنعتی و فاضلاب شهری پایش شده اند، گفت: این آمار طبق پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های به عمل آمده درسال جاری به ترتیب به ۲۳ و ۹۳ نوبت، درسال آینده به ۲۸ و ۹۷ نوبت و درپایان برنامه ششم به ۴۵ واحد قالیشویی و ۱۱۰ تصفیه خانه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: آمار پایش شبانه و منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی از پایش شبانه ۴۲۲ واحد و پایش ۳۰ منبع آبی به ۴۵۸ و ۳۷ نوبت در سال آتی و ۵۸۴ و ۴۹ نوبت درپایان برنامه ششم توسعه خواهد رسید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به شاخص مقابله با واحد‌های آلاینده منابع آب در سطح استان، ادامه داد: با برنامه ریزی بلند مدت این اداره کل تا پایان برنامه هفتم توسعه اجرای ۱۵۷ برنامه برای کنترل و پایش زیست محیطی درحوزه آب پیش بینی شده است.

همتی با بیان اینکه پایش زیست محیطی واحد‌های صنعتی، خدماتی و معدنی درحوزه آب تا پایان برنامه ششم توسعه به ۲ هزار و ۵۶۷ نوبت و تا پایان برنامه هفتم به ۲۳ هزار و ۶۵۸ نوبت افزایش خواهد داشت، گفت: پایش منابع آب‌های سطحی زیرزمینی نیز از ۳۰ نوبت درسال گذشته به ۵۹۷ نوبت درپایان برنامه یاد شده خواهد رسید.
 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: در راستای احداث کانال‌های انتقال آب، حفر چاه، نصب تلمبه بادی، نیز احیاء و مرمت آبشخور‌ها و لایروبی چشمه ها، ایجاد سطوح آبگیر باران، برنامه ریزی‌های اجرایی لازم صورت پذیرفته است.

انتهای پیام// ف. ش
 

هشتمین جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی خراسان رضوی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.