کار آفرینی نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت:: یکی از ابزارهـای مهم برای برنامه ریزی و رسیدن به توسعه جوامع روستایی، کارآفرینی است که عامل مهمی در بهبود محیط‌های روستایی و اشتغال زایی در بخش کشاورزی است.

خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛شهلا تاجفر مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی در دوره آموزشی سه روزه تربیت مربی و مشاور کار آفرینی زنان روستایی بر اساس الگوی استاندارد LNSIE که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و روسای ترویج مدیریت‌های جهاد کشاورزی و تسهیلگران زن روستایی ۹ شهرستان استان در سالن جلسات مرکز اموزش شهید باکری ارومیه برگزار شد،اظهار کرد: در حال حاضر، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در مناطق روستایی کشور از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

تاجفر افزود: منابع و سرمایه‌های انسانی توانمند و بالقوه‌ای در روستا‌ها و مناطق عشایری وجود دارد که باید این سرمایه‌ها شناسایی و به کارگیری شوند که برگزاری دوره‌های آموزشی کارافرینی در این زمینه بسیار کارساز و تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: سهم استان از اعتبارات برنامه حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۲۱۸۰ میلیارد ریال است که ۴۵ درصد از این مبلغ سهم بخش کشاورزی است و این اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی با کارمزد ۴ درصد برای روستا‌های محروم مرزی و ۷۶ درصد برای سایر مناطق پرداخت می‌شود که بانوان کارافرین و موفق استان متاسفانه استقبال کمی برای بهره مندی از این تسهیلات در جهت ایجاد کارافرینی و اشتغال در مناطق روستایی داشتند.

وی با تاکید بر تقویت بخش خصوصی و توانمدد سازی آنان با اولویت قرار دادن اصل ۴۴ قانون اساسی خاطر نشان کرد: زنان هر روز نقش بزرگ تری در اقتصاد کشور خود ایفا می‌کنند. نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و محروم شدن اقتصاد از توانایی‌های این قشر ضرر‌های فراوانی را در پی خواهد داشت که در این راستا دولت با حمایت از زنان شاغل و کارآفرین، سعی دارد زمینه را برای ورود آن‌ها به بازار کار فراهم کند.

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح توانمندسازی روستا‌ها و توجه به زیرساخت‌های اقتصادی و کشاورزی برای کاهش آمار بیکاری و مهاجرت و حاشیه نشینی در روستا‌های استان ضروری است.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی و مشاور کار آفرینی زنان روستایی

برچسب ها: استانداری ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.