کارکنان ناراضی رسوایی دیگری برای فیس‌بوک رقم زدند

فیس‌بوک با شکایت گروهی از کارکنانی روبرو شده که به دلیل سر و کار داشتن با تصاویر و فیلم‌های تکان دهنده دچار عارضه‌ روانی شده‌اند.

کارکنان ناراضی رسوایی دیگری برای فیس‌بوک رقم زدندبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه اجتماعی فیس‌بوک در آمریکا از سوی کارکنان خود متهم شد.این شبکه به دلیل کاستی در حفاظت از کارکنان خود در برابر پیامدهای مخرب وب‌های اینترنتی با شکایت روبرو شد.

یکی از کارکنان پیشین فیس‌بوک که به گفته وکلایش، وظیفه مشاهده و حذف تصاویر و ویدیوهای زننده و مبتذل را بر عهده داشته به ضایعه موسوم به "اختلال استرس پس از سانحه" (PTSD) مبتلا شده و از این شرکت شکایت کرده است.

کاری نلسون، وکیل این شاکی در روز دوشنبه دوم مهر (۲۴ سپتامبر) به شبکه‌های خبری گفت: شاکی به صورت پاره وقت در این شرکت استخدام شده و موظف بود روزانه هزاران ویدیو و تصویر با محتوای  شکنجه، بریدن سر، خودکشی، قتل و بمباران را حذف کند و تکرار این پروسه او را دچار مشکلات روانی کرده است.

این وکیل همچنان ادامه داد: فیس‌بوک وظیفه خود را در مقابل کارمندش که حفظ امنیت وی بوده را از یاد برده است. این شرکت برای پالایش محتوای خود از کارمندان پاره‌وقت استفاده می‌کند و این کارمندان با توجه به محتوای تکان‌دهنده این پست‌ها از آسیب‌های "جبران‌ناپذیر" روانی که از شغل آن‌ها نشأت می‌گیرد رنج می‌برند.

شرکت فیس‌بوک در دفاع از خود اینگونه اظهار کرد: ضمن تأیید دشواری‌های ما حمایت از کارکنان خود را به صورتی غیر قابل باور جدی می‌گیریم و کارکنان این شرکت ازابتدای استخدام از دوره‌های آموزشی ویژه و کمک‌های روانشناسی برخوردار می‌شوند.

اما دفتر وکالت این شاکی می‌کوشد شکایتی گروهی از سوی تمام کارمندان آسیب‌دیده فیس‌بوک تنظیم کند و خواستار انجام آزمایش‌های پزشکی برای کارکنان این شبکه اجتماعی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار