امیر قطر: محاصره ما باعث ناکارآمدی شورای همکاری خلیج فارس شده است

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت محاصره قطر به وجهه شورای همکاری خلیج فارس ضربه زده و این شورا را ناکارآمد کرده است.

امیر قطر: محاصره ما، شورای همکاری خلیج فارس را ناکارآمد کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره مباشر، امیر قطر گفت: محاصره قطر به وجهه شورای همکاری خلیج فارس ضربه زده و این شورا را ناکارآمد کرده است.

تمیم بن حمد آل ثانی که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، گفت: جهان با تهدید‌ها و چالش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی خطرناکی که هیچ مرزی را به رسمیت نمی‌شناسد مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: باید با دست زدن به اصلاحات مطلوب کاری کرد که سازمان ملل متحد بتواند وظائف خود را در قبال ملت‌ها انجام دهد. امیر قطر درباره بحران پیش آمده میان کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت: پس از گذشت یک سال از محاصره غیرقانونی قطر، حقایق بسیاری نشان می‌دهد که برای راه انداختن کارزاری جهت تحریک علیه قطر از قبل برنامه ریزی شده بود.

تمیم بن حمد گفت: «محاصره قطر به آبروی شورای همکاری خلیج فارس ضربه زده و باعث ناکارآمدی این شورا شده است. ما همچنان به همه تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران خلیج فارس پاسخ مثبت می‌دهیم. پایان این بحران باید از طریق گفتگوی بدون پیش شرط و مبتنی بر احترام متقابل باشد.»

وی تاکید کرد: «ما همچنان به حمایت‌های مادی و سیاسی خود از ملت فلسطین ادامه می‌دهیم. بدون ارائه راه حلی فراگیر، عادلانه و دائمی برای مساله فلسطین نمی‌توان به درگیری میان فلسطین و اسرائیل پایان داد و این در حالی است که اسرائیل با راه حل فراگیر و عادلانه برای مساله فلسطین مخالفت می‌کند.»

امیر قطر درباره یمن نیز گفت: «ما بر موضع ثابت قطر در خصوص حفظ یکپارچگی سرزمینی، استقلال و حاکمیت یمن تاکید می‌کنیم و امیدواریم به زودی بحران ملت یمن پایان پذیرد. ما از تمامی طرف‌های یمنی می‌خواهیم که برای پایان دادن به درگیری‌ها به آشتی ملی روی آورند و در چارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل متحد به گفتگو بپردازند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار