تکرار ادعاهای پمپئو و بولتون در نشستی ضد ایرانی در نیویورک

وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست لابی ضد ایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در نیویورک اتهامات و ادعاهای بی اساس خود را علیه کشورمان تکرار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در نشست لابی ضد ایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ضمن تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود مدعی شد کشورها باید به ایران فشار بیاورند تا این کشور همانند کشور نرمال رفتار کند. 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گزافه‌گویی های خود گفت: سوابق ایران نشان می‌دهد این کشور یکی از بدترین ناقضان منشورهای سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت بوده است.

پمپئو همچنین اذعان کرد آمریکا عمیقاً نگران و ناامید شده است از اینکه می‌شنود طرف‌های باقیمانده در توافق (برجام) اعلام کرده‌اند برای دور زدن تحریم‌های آمریکا در حال ایجاد یک سیستم پرداخت ویژه هستند.

پمپئو مدعی شد این اقدام یکی از غیرسازنده‌ترین اقدامات قابل‌ تصور است که امنیت و صلح جهانی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت اروپا می‌گوید به دنبال تدوین سازوکاری است که امکان ادامه روابط تجاری با ایران را برای شرکت‌های اروپایی مهیا سازد. حقیقت این است که اروپا در حرف زدن قوی است، اما در عمل کردن ضعیف است. ما اجازه نمی‌دهیم تحریم‌های ما از سوی اروپا یا هر کشور دیگری دور زده شود.

بولتون در ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران گفت: از آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهیم که اقدامات نظارتی خود بر فعالیت‌های ایران را تا حداکثر ممکن افزایش دهد.

بولتون مدعی شد: از این پس هرگونه تهدید منافع آمریکا و شهروندانش از سوی ایران، پاسخ داده خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار