دستمالچی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران:

یهودی سازی فلسطین در راستای سیاست های افراطگرایانه ترامپ است

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت:یهودی­ سازی سرزمین فلسطین در راستای سیاست­ های افراطگرایانه­ ترامپ و نتانیاهو است.

یهودی سازی فلسطین در راستای سیاست های افراطگرایانه ترامپ استاحمد دستمالچی، سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان و اردن در گفت­ وگو با خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این­که ارتباط تنگاتنگی بین یهودی سازی فلسطین اشغالی و معامله­ قرن وجود دارد، اظهارکرد: یهودی­ سازی سرزمین فلسطین در راستای سیاست­ های افراطگرایانه­  ترامپ و نتانیاهو است.

وی ادامه داد: ضعف روز­افزون جهان عرب به خاطر مشکلات داخلی، از یک سو موجب اجرای طرح­ های مغرضانه و سوء استفاده­ آمریکا و رژیم صهیونیستی شده و از سوی دیگر اسرائیل سال های متمادی سعی در یهودی­ سازی و غصب سرزمین فلسطین را داشته تا دولت مستقل تشکیل دهد.

دستمالچی با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی در توسعه­ شهرک­ های یهودی­ نشین اظهار کرد: مردم فلسطین با ایستادگی هیچ­گاه از خواسته­ های به حقشان عقب­ نشینی نکرده­ اند و جریان مقاومت روز­به­ روز قوی­تر از گذشته به فعالیت های خود ادامه می­ دهد؛ در نتیجه این رژیم توان قد علم کردن در برابر اراده مردم فلسطین را نخواهد­داشت.

کارشناس مسائل خاورمیانه تاكید کرد: مجامع بین­ المللی هیچ وقت از طرح­ های ضعیف رژیم صهیونیستی پشتیبانی نمی­ کنند. آن­ها در «مذاکره های اسلو» و سازش­های پیشین هم به موفقیتی دست نیافتند.

دستمالچی افزود: مردم فلسطین از زمان انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم، «راهپیمایی باز­گشت» را آغاز کردند که عزم راسخ آن­ها در باز­پس­ گیری حقشان را نشان می­ دهد و به نظر می­ رسد در روز­ها و ماه­های آینده، شاهد افزایش خشم مردم فلسطین و اعتراض جامعه­  جهانی باشیم.

سفیر اسبق ایران در اردن با حساس دانستن موقعیت کنونی فلسطین یادآور شد: باید نسبت به خیانت­­ های بعضی کشور­های عربی هوشیار بود. عربستان به دلیل حکومت جوان نا­بخردی چون «بن سلمان»، متوجه خیانت بزرگش به فلسطین و جهان اسلام نیست.

دستمالچی در پایان تصریح کرد: رژیم سعودی خود را به دشمن فروخته­ است و نمی­ داند چه خطر­­هایی را برای آینده­ی کشورش رقم می­زند؛ رژیم صهیونیستی هیچ زمان دوست کشور­های عربی نبوده و با خام کردن سران نادان، نفوذش را در منطقه بیشتر می­ کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، سیاست خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار