بلومبرگ گزارش داد؛

۴+۱ برای حفظ تجارت با ایران، ترامپ را به چالش کشید

اتحادیه اروپا، چین و روسیه از سازوکاری برای ادامه تجارت "قانونی" با ایران حمایت کردند، طرحی که هدف آن دور زدن تحریم‌های آمریکاست.

۴+۱ برای حفظ تجارت با ایران، ترامپ را به چالش کشیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، اتحادیه اروپا، چین و روسیه در نظر دارند با ایجاد یک نهاد قانونی برای تسهیل تراکنش های مالی با ایران، از اجرای تحریم های آمریکا طفره بروند.

پایگاه اینترنتی بلومبرگ در تحلیلی نوشت: اتحادیه اروپا، چین و روسیه از سازوکاری برای ادامه تجارت "قانونی" با ایران حمایت کردند، طرحی که هدف آن طفره رفتن از تحریم های آمریکاست و اجازه می‌دهد تجارت بین‌المللی بدون محدودیت ادامه یابد.

تلاش در این زمینه که فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک اعلام کرد، منعکس کننده درخواست های فزاینده کشورهایی مانند فرانسه و آلمان از اتحادیه اروپا برای استفاده از ابزارهایی است که بتواند اهداف سیاست خارجی خود را با تکیه کمتر به متحد غیرقابل پیش بینی خود یعنی آمریکا پیگیری کند.

فدریکا موگرینی پس از دیدار با نمایندگان دیگر کشورهای امضا کننده توافق هسته‌ای یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و ایران گفت: "در عمل، این بدان معناست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک نهاد قانونی را برای تسهیل تراکنش های مالی قانونی با ایران تشکیل خواهند داد و این اقدام به شرکت‌های اروپایی اجازه خواهد داد به تجارت با ایران ادامه دهند."

تصمیم تشکیل چنین نهادی برای تسهیل تراکنش های مالی از جمله پرداخت پول نفت ایران، حاصل تلاش اتحادیه اروپا برای به دست آوردن نقش قدرتمندتری برای پول این اتحادیه یعنی یورو در عرصه بین‌المللی است. به گفته مقامات، این موضوع به اقتصاد و تجارت اتحادیه اروپا کمک می کند تا از دلار و اقتصاد آمریکا مستقل تر شود. اما تلاش اروپا برای گرفتن کنترل از دست ترامپ نیاز به زمان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار