نگهداری حیوانات خانگی می‌تواند منجر به آسیب مو شود

یک متخصص پوست و مو گفت: اگرچه از بیماری کچلی با پیشرفت‌های بهداشتی زمان حاضر دیگر چندان اثری باقی نمانده، اما احتمال سرایت این بیماری از طریق حیوانات خانگی مانند سگ و گربه همیشه وجود دارد.

نگهداری حیوانات خانگی می‌تواند منجر به آسیب مو شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهره نیک‌بخت متخصص پوست و مو، عنوان کرد: معمولا در دوران بلوغ، غدد خوش خیمی‌روی پوست سر نوجوان بروز می‌کند که می‌تواند از یک ذره خیلی کوچک شروع و گاهی به اندازه یک تخم مرغ نیز برسد. اصلاح سر کسی که دارای غده‌هایی روی پوست سر است کار حساسی محسوب می‌شود و چون مو‌های این منطقه به خوبی تغذیه نمی‌شود، می‌ریزد. معالجه این مشکل از طریق عمل جراحی و برداشتن غده‌ها با استفاده از بی حسی موضعی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: اگرچه از بیماری کچلی با پیشرفت‌های بهداشتی زمان حاضر دیگر چندان اثری باقی نمانده، اما احتمال سرایت این بیماری از طریق حیوانات خانگی مانند سگ و گربه همیشه وجود دارد. با گسترش نگهداری اینگونه حیوانات در منازل باید در این مورد محتاط بود.

نیک‌بخت با اشاره به عامل پیدایش کچلی اضافه کرد: قارچ‌های میکروسکوپی عمده دلیل این بیماری است، به طور کلی دو نوع کچلی وجود دارد که یکی به پوست سر حمله ور شده و نوع دوم، مو را مبتلا می‌سازد. در هر دو مورد قارچ‌های انگلی لایه شاخی پوست و مو از کراتین تغذیه می‌کنند. در این رابطه، اگر خود متوجه بیماری شده‌اید یا آرایشگر و پزشک عمومی‌چنین تشخیصی داد، باید به متخصص مراجعه کنید.

این متخصص پوست و مو با اشاره به خارش پوست سر نیز اظهارداشت: یافتن علل خارش آسان بوده و ممکن است به علت تحریکات شیمیایی مانند بی‌رنگ کردن، رنگ کردن یا صاف کردن مو ایجاد شود. اینگونه خارش‌ها باید به عنوان هشداری محسوب شود، زیرا غالبا نشان دهنده مشکلاتی نظیر آلرژی، اگزما یا ناراحتی‌های دیگری است که نیاز به مشورت با یک متخصص دارد.

منبع: طبنا

انتهای پیام/

خطرات حیوانات خانگی برای سلامت انسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.