امام جمعه مشهد :

«موقعیت شناسی» و «دشمن شناسی»؛ دو شرط اساسی سربازی امام عصر(عج)

امام جمعه مشهد گفت:برای همه ما در عرصه دربانی حضرت بقیة الله(عج) موقعیت شناسی و دشمن شناسی بسیار مهم است.

«موقعیت شناسی» و «دشمن شناسی»؛ دو شرط اساسی سربازی امام عصر(عج)به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد ،در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان، در مشهد گفت:  طلبه و استاد حوز باید این احساس را داشته باشد که نوکر امام زمان(عج) است و می بایست از همه ظرفیت خود در راه رضایت ایشان استفاده کند.
 
وی افزود: بهترین ابزار برای انجام وظیفه، موقعیت شناسی است که به جریان خدمتی و نوکری ما در خانه ارباب کمک می کند و اگر این گونه نباشیم ایشان ما را قبول نمی کنند و دست کم نمی توانیم نوکری کنیم.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز در یک موقعیت فوق العاده و حساس هستیم که شاید از زمان بعثت تاکنون به این حساسیت نبوده است گفت: امروز موقعیت و حوزه خدمت ما در عرصه خدمت و ترویج اسلام و دفاع از دین است.

آیت الله علم الهدی افزود: در شرایط کنونی روز به روز آثار تهاجم دشمن را می‌بینیم، تمام قدرت‌های مادی دنیا پشت سر استکبار جمع شده اند تا اسلام و دین را براندازند و در برابر آن‌ها جبهه انقلاب اسلامی با پرچمداری رهبر معظم انقلاب ایستادگی می‌کند.

وی گفت: اگر ما در خط دفاع از دین قرار گرفته ایم باید بی محابا وارد میدان شویم و وظیفه خود را در دفاع از دین انجام بدهیم و تمام سرمایه و آبروی خود را به پای امام عصر (عج) بریزیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز دشمن و پیاده نظام او در تمام عرصه‌های سیاسی و اجتماعی زندگی وارد شده لذا در این شرایط باید در مقابل دشمن و هر تفکر انحرافی وارد میدان شویم.

آیت الله علم الهدی گفت: امروز در مسائل داخلی جامعه و کشور، شرایط جنگ حنین را طی می‌کنیم و برخی افراد به دنبال موقعیت، غنیمت، تصاحب ثروت و دارایی و فرار از یک گوشه کشور هستند که وجود این افراد باعث ضعف و ناتوانی است .
 
وی افزود: اگر ما بتوانیم این شرایط و مسئولیت خود را درک کنیم نوکر خوبی برای حضرت، ولی عصر (عج) خواهیم بود و گرنه به درد آن حضرت نمی‌خوریم.
 
انتهای پیام//ا.س
 

آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان در مشهد

 
برچسب ها: حوزه علمیه ، طلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.