عضو مجلس خبرگان رهبری:

پایداری انقلاب اسلامی ایران مدیون شهدا ست

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهادت در ملت شریف ایران یک فرهنگ الهی است، عنوان کرد: پایداری انقلاب اسلامی ایران مدیون همه شهدای عزیز است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد     آیت‎الله سید‎احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی که در صحن جمهوری اسلامی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، گفت: این بزرگداشت دو شاخصه مهم دارد که شامل شهادت و امر به معروف و نهی از منکر می‎شود.

وی با اشاره به اینکه شهادت در ملت شریف ایران یک فرهنگ الهی است، عنوان کرد: پایداری انقلاب اسلامی ایران مدیون همه شهدای عزیز است.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: به نقل از برخی از روایات که در بحار الانوار هم آمده است همه اهل بیت(ع) پایان عمرشان با شهادت ختم می‎شود زیرا شهادت یک کمال وارسته‎ای به‎شمار می‎رود که اهل بیت(ع) نیز از آن بی‎بهره نیستند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم در آیات متعدد شهدا را زنده معرفی کرده است، ادامه داد: شهدا برگزیدگان خدا هستند که با اعمال خویش این لیاقت را کسب کرده‎اند.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: دائم الوضو بودن به طوری کلی مستحب است ولی برای حضور در برخی از مکان‎ها به وضو داشتن تاکید شده به عنوان مثال برای رفتن به زیارت اهل بیت(ع) و قرائت قرآن وضو گرفتن مستحب است اتفاقا برای رفتن به قبور شهدا نیز وضو گرفتن مسحتب است و این مهم بیانگر جایگاه شهدا است.

وی تصریح کرد: خوش به سعادت خانواده شهدا که هم در این دنیا سرمایه معنوی دارند و هم برای آخرت، هر شهیدی در آخرت می‎تواند 70 نفر از اعضای خانواده خویش را شفاعت کند البته دعای شهدا در این دنیا برای خانواده‎های‎شان آثار خیر و برکت زیادی دارد.

این استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نماد غیرت دینی است، این واجب الهی یک نظارت همگانی به‎شمار می‎رود که باعث پیشرفت جامعه در عرصه علمی فرهنگی و معنوی می‎شود.

گفتنی است: در پایان این بزرگداشت از خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی تجلیل به عمل آمد و به رسم یادبود هدایایی اعطا شد.

انتهای پیام/س

تجلیل از خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر

 
برچسب ها: شهدا ، حوزه علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.