سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشری خواستار شدند؛

استرالیا باید فروش تسلیحات نظامی به عربستان را متوقف کند

سازمانهای حقوق‌بشری به علت حملات پی‌در‌پی عربستان به یمن، خواستار توقف فروش تسلیحات نظامی استرالیا به ریاض شدند.

استرالیا باید فروش تسلیحات نظامی به عربستان را متوقف کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سه سازمان بین‌المللی خواستار توقف فروش تسلیحات نظامی استرالیا به عربستان شدند.

دیده‌بان حقوق‌‎بشر طی یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد سه سازمان بین‌المللی حقوق‌بشری با ارسال نامه‌ای به وزارت دفاع و خارجه استرالیا نوشته‌اند «تا زمانی که عربستان سعودی به حملات هوایی و دیگر اقدامات غیرقانونی خود علیه مردم یمن ادامه می‌دهد و اجازه تحقیقات درباره این جرایم جنگی را نمی‌دهد، دولت استرالیا باید فروش تسلیحات نظامی به ریاض را متوقف کند».

در نامه سازمانهای بین‌المللی «دیده‌بان حقوق‌بشر، کودکان را نجات دهید، و عفو بین‎الملل»  آمده است استرالیا در پی این است که به یکی از بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات نظامی تبدیل شود، اما باید اطمینان حاصل کند تسلیحات این کشور در جاهایی به کار گرفته نشود که ناقض قوانین حقوق‌بشری و قوانین بین‌المللی باشد.

هفته گذشته ائتلاف سعودی اعلام کرد در حال برنامه‌ریزی برای یک عملیات نظامی بزرگ دیگر برای اشغال شهر الحدیده در غرب یمن است. ائتلاف سعودی از ماه مارس 2015 (فروردین 94) درحال بمباران مناطق مختلف یمن است .

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، جنگ یمن طی حدود ۴ سال گذشته باعث شده است تا ۲۸ هزار نفر کشته و زخمی شوند. هزاران نفر تنها به علت سوء تغذیه و ابتلا به بیماری‌ها جان خود را از دست داده اند. این جنگ باعث آواره شدن بیش از ۳ میلیون نفر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار