رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ؛

نمایندگان مجلس در کارگروه احیاء زاینده رود حضور نداشتند

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت : در کارگروهی که برای طرح لوله گذاری زاینده رود برگزار شد نمایندگان مجلس حضور نداشتند استاندار اصفهان در مجمع نمایندگان موضوع را مطرح کردند.

سید ناصر موسوی لارگانی  در گفت و گوی اختصاصی با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ضمن اعلام مخالفت خود با این طرح گفت : مردم استان اصفهان نیاز به آب پایدار دارند و چرخش آب در محدوده جزیی از زاینده رود خواسته مردم استان اصفهان نیست .     

وی با اشاره به هزینه 300 میلیارد تومانی این طرح افزود : این طرح کارشناسی نشده و بهتر است  این هزینه برای جاری شدن آب پایدار در زاینده رود مصرف شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : شهرستان های غرب اصفهان همگی جزو حقابه داران هستند ، چرا باید طرحی اجرا شود که بخشی سهم از استان نادیده گرفته و خشک شود و بخشی دیگر آباد گردد ؟ همانطور که ما  به انتقال آب از استان اصفهان به استان یزد اعتراض داریم که باعث شده  استان اصفهان با مشکل روبرو شود ، شهرستان های دیگر استان اصفهان نیز به نادیده گرفته شدن سهم خودشان معترض هستند .

موسوی لارگانی با شاره به اینکه استاندار اعلام کرده که سهم آب همه شهرستان ها در اختیارشان قرار داده می شود افزود : زمین های شهرستان های غرب اصفهان زمانی با نهرهایی که منشعب از زاینده رود بود آبیاری می شد ، با اجرای این طرح آن زمین ها نابود خواهد شد .

وی تصریح کرد : به دلیل اینکه این طرح کارشناسی نشده و در اجرای این طرح حق عده ای نادیده گرفته شده این طرح به صلاح استان نیست .

رئیس مجمع نمایندگان استان  ادامه داد : در جلساتی که پیرامون کارشناسی این طرح تشکیل شد ، هیچکدام از نمایندگان شهرستان های استان اصفهان در مجلس به این جلسه  دعوت نشده بودند ، حتی برخی دیگر از نمایندگان از جمله آقای کوهکن و آقای حاجی دلیگانی نیز با اجرای این طرح مخالف هستند.

موسوی لارگانی ادامه داد : اولین جلسه ای که ما از این طرح مطلع شدیم جلسه مجمع نمایندگان  استان در شهر اصفهان بود که موضوع آن جلسه برطرف کردن مشکلا ت شهر اصفهان بود .در این جلسه که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد آقای مهرعلیزاده نمایندگان را از این طرح مطلع کردند که بنده در همان جلسه مخالفت خود را با اجای این طرح اعلام کردم.

وی ضمن اشاره به نارضایتی برخی از نمایندگان استان اصفهان به این طرح گفت : آقای حاجی دلیگانی معتقد هستند به جای اینکه 300 میلیارد تومان هزینه برای اجرای این طرح مصرف شود ، این هزینه در تکمیل تونل سوم کوهرنگ مصرف شود تا تونل سوم زود تر به بهره بردار برسد که زود تر شاهد وجود آب پایدار در زایند رود باشیم .

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه پل های تاریخی فلاورجان بر اثر کمبود آب در حال نابودی است گفت : دو پل تاریخی فلاورجان نیاز به وجود آب دارد و در صورت جاری نبودن آب در زاینده رود ما شاهد نابودی این آثار با ارزش هستیم.

 

انتهای پیام / س

اعتراض موسوی لارگانی به طرح بازچرخانی آب در زاینده رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.