ذابحین کشتارگاه‌های استان دارای انجمن صنفی کارگری شدند

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت ذبح در اسلام پیشنهاد تشکل انجمن صنفی ذابحین از طرف حوزه نمایندگی، ولی فقیه در دامپزشکی کشور در جهت ساماندهی ذابحین داده شد و استان خراسان بعد از فارس دومین استان در کشور است که شرایط انجام این کار را فراهم آورده است.

ذابحین کشتارگاه‌های استان دارای انجمن صنفی کارگری شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛حجت السلام محمد حسن شورورزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت:  قانون نظارت بر ذبح شرعی از سال ٨٧ در مجلس تصویب و ابلاغ شد و همه کشتارگاه‌ها و مراکز فرآوری و صیادی موظف به بکارگیری ناظر شرعی هستند.
 
وی افزود : نظارت بر ذبح شرعی چه در داخل و چه در خارج از کشور بعد از انقلاب انجام می‌شد اما از سال ٨٧ قانونمند شد از مهمترین مواد این قانون، تایید صلاحیت و آموزش ناظرین شرعی در کشتارگاه ها، تعیین صلاحیت ذابحین، ارتقا سطح آموزش آنان و منافع حاصل از کشتار حلال و حرام گوشت شامل صادرات غیر خوراکی است .

حجت السلام  شورورزی ادامه داد: ذابحین همه دارای شناسنامه کار هستند، چون ذابحین در مرحله مقدم حلیت هستند تکریم شخصیت و شان حضور افراد در این شغل و اهمیت حلال بودن ذبح از مهمترین دلایل تشکیل این انجمن صنفی است .

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: طبق قانون این انجمن صنفی می‌تواند در اعزام ذابح  به سازمان حج و زیارت کمک کند و از همه مهمتر اعطای نشان برند حلال به کشتارگاه‌ها است .
 
وی افزود : در حال حاضر در استان ٢کشتارگاه در مشهد و تربت حیدریه و گناباد این نشان را دریافت کرده اند و در حال حاضر شهرستان‌های دیگر هم متقاضی هستند که می‌تواند تشکیل این انجمن این کار را تسهیل کند. طبق آمار ٢ میلیارد نفر از برند حلال در دنیا استفاده می‌کنند با توجه وجود ١ونیم میلیارد مسلمان می‌تواند از مهمترین دلایل تشکیل این انجمن باشد .

حجت السلام  شورورزی ادامه داد: ٢٠٠نفر در این نشست حضور داشتند که از این تعداد ٤٠ناظر شرعی در استان هستند که پس از برگزاری انتخابات انجمن صنفی، در ٢دوره آموزشی ذبح شرعی و بیماری تب کریمه کنگو با توجه به حساسیت موضوع این بیماری مشترک دام و انسان شرکت خواهند کرد.
 
انتهای پیام // ف.ج
 
 
 

برگزاری نشست انجمن صنفی کارگری، ذابحین کشتارگاه‌های خراسان رضوی در  مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار