آمادگی 120 مرکز برای ثبت نام کربلای معلی در کرمان

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان از آمادگی 103 دفتر فعال و 17 دفتر موقت به منظور ثبت نام اولیه زائرین کربلای معلی در این استان خبر داد.

آمادگی 120 مرکز برای ثبت نام کربلای معلی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود عرب نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به آغاز ثبت نام زائرین اربعین در سامانه سماح گفت: هزینه ویزای اربعین با نرخ ثانویه 377 هزار و 700 تومان است که 20 هزار تومان آن هزینه بیمه و هلال احمر است و این هزینه به صورت الکترونیکی، از طریق کارتخوان دریافت می شود و دفاتر زیارتی حق دریافت هیچگونه وجه نقد ندارند.

عرب نژاد با اشاره به اینکه متقاضیان، گذرنامه خود را صرفاً به دفاتر زیارتی تحت نظارت حج و زیارت استان تحویل دهند، افزود: گذرنامه ها پس از بررسی، توسط رابط به دفتر کنسولگری عراق در کرمان تحویل می شود.

وی تصریح کرد: دفتر کنسولگری عراق که در کرمان مستقر شده آماده صدور ویزای اربعین از امروز(7 مهر) است که این کار را طی 48 تا 72 ساعت انجام می دهد.

عرب نژاد از مردم خواست: در روزهای نخست برای ثبت نام مراجعه کنند و طی این مدت، مراقب دلالان باشند، چرا که عده ای از سودجویان ممکن است ویزای ارزان تر اما تقلبی صادر کنند که اینها باید به مردم اطلاع رسانی شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان یادآور شد: کسانی که به صورت دسته جمعی از یک مسجد، حسینیه یا روستا قصد حضور در راهپیمایی عظیم اربعین را دارند، کاربر حج و زیارت با دستگاه رایانه در آن منطقه مستقر و نسبت به ثبت نام از زائران اقدام می کند.

عرب نژاد تاکید کرد: فقط رابطین دفتر زیارتی می توانند گذرنامه دریافت و ویزا تحویل زائران دهند.

وی بیان داشت: طبق هماهنگی با شرکت حمل و نقل، هزینه انتقال زائرین کرمانی به مرزهای شلمچه و چزابه با اتوبوس معمولی 115 هزار تومان و با اتوبوس وی آی پی 180 هزار تومان اعلام شده است.

یادآور می شود: ثبت نام از زائرین اربعین در سامانه سماح آغاز شده  است که افراد می توانند از طریق اینترنت منزل و یا مراجعه به دفاتر زیارتی سطح استان برای نام نویسی اقدام کنند.

انتهای پیام/ب

آغاز ثبت نام زائرین اربعین در سامانه سماح

برچسب ها: حج و زیارت ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار