وزیر بهداشت گفت:

کوتاهی صورت گرفته در حق خوزستان را جبران می کنیم

در حق خوزستان کوتاهی شده است

وزیر بهداشت گفت: من خجالت کشیدم هنگامی که نماینده اهواز گفت دو بیمارستان تخصصی ابوذر و سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اولین بیمارستان‌های ساخته شده در اهواز هستند؛ این موضوع جای خجالت دارد و معنی آن را می‌رساند که کوتاهی شده و باید جبران کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در سخنرانی خود در تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به حادثه اخیر تروریستی اهواز اظهار داشت: لازم می‌دانم به عنوان یک ایرانی و یک پزشک و طبق توصیه پزشکان که پیشگیری بهتر از درمان است حتما این امر را جدی بگیرید؛ اگر چه از نظر عملیاتی حمله تروریستی به رژه اهواز کم ارزش است، اما در نوع خود بسیار مهم است و نباید راحت گذشت.

وی با بیان اینکه ما از حوادث این چنینی به سرعت می‌‎گذریم افزود: به ریشه‌های بروز حوادث توجه نمی‌کنیم. چگونه می‌شود چند نفر از بچه‌های همین شهر جذب شوند و سپس چنین حادثه‌ای در مراسم رسمی اتفاق بیافتد. امیدوارم سهل انگاری و مصلحت اندیشی نکنیم. باید عبرت بگیریم و همانگونه که در دنیا با حوادث این چنینی برخورد می‌شود مقابله کنیم و از این موضوع نگذریم.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح دو بیمارستان جدید در اهواز بیان کرد: من خجالت کشیدم هنگامی که نماینده اهواز گفت: این دو بیمارستان اولین بیمارستان‌های ساخته شده در اهواز هستند. این موضوع جای خجالت دارد و معنی آن را می‌رساند که کوتاهی شده و باید جبران کنیم. جبران نیز تنها با ابراز تمایل نیست. وزارت‌های که بر سر سفره استان خوزستان نشسته‌اند ابراز تمایل‌شان کاری را حل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: می‌توان کار‌های بهتری کرد و دستگاه‌هایی که در توان آن‌ها است جلو بیایند. من معتقدم خط مقدم مبارزه با هر دشمنی خوزستان است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: امروز در کنار بیمارستان سوانح و سوختگی تصمیم گرفتیم تا بیمارستانی با ۲۰۰ الی ۲۵۰ تخت بسازیم و همه می‌دانیم که در کنار آن به یک بیمارستان جنرال نیازمندیم. البته واقف بخشی را برای زایشگاه وقف کرده وبخشی از آن برای بیماری‌های زنان و زایمان اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه متوجه مشکلات است، ولی اموری مانند استخدام و پرداخت بازنشستگی در اختیار وی نیست عنوان کرد: یکی از خواهش‌های من از هیئت‌های علمی این است که شما در جریان بیمارستان‌های مجهز حاشیه خلیج فارس هستید، اما امر مهم‌تر از آن مغز و نیروی تربیت کننده در دست شما است.

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود نیرو‌های تخصصی در شهر‌های محروم ادامه داد: شما باید نیروی مورد نیاز شهر و استان‌تان را تربیت کنید. ارسال نیروی طرحی بی‌فایده است، زیرا پس از گذراندن طرح آن شهر را ترک می‌کند و تجربه نیز نشان داده که این نوع نیرو‌ها با پول، زور و خواهش نیز ماندگار نمی‌شوند. این راه حل مناطق محروم است و هیچ نیرویی مانند نیروی تربیت شده بومی متخصص نیست.

انتهای پیام/ز

ساخت بیمارستان در خوزستان را جبران می کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.