قاضی زاده هاشمی:

کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در دزفول برطرف می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مقرر شده تا کمبود پزشک متخصص و فوق متخصص در دزفول برطرف شود.

کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در دزفول برطرف می شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محسن قاضی زاده هاشمی عصر امروز در حاشیه افتتاح هفت طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان دزفول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افتتاح هفت طرح امروز و همچنین پیشرفت فیزیکی مناسب بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابه یازهرا، بیمارستان زنان و زایمان، بیمارستان تامین اجتماعی و در حال احداث بودن چندین طرح بهداشتی دیگر در دزفول، این شهرستان به یکی از قطب‌های مهم پزشکی تبدیل شده و این روند رو به رشد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دزفول به شهر‌ها و استان‌های مجاور نیز خدمات پزشکی ارائه می‌دهد، افزود: بخش زیادی از هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان در دزفول توسط خیران تامین می‌شود؛ بنابراین مسئولیت ما دراین شهرستان زیاد است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کمبود پزشکان متخصص و فوق تخصص در دزفول نیز گفت: پیگیری‌های متعدد مسئولان موجب شده تا مسئولان درمان در این زمینه قول تامین نیرو بدهند و مقرر شده تا پزشکان فوق تخصص در زمینه سرطان و رادیوتراپی در دزفول افزایش یابند.

قاضی زاده هاشمی درخصوص کمبود نیروی انسانی در دزفول نیز اضافه کرد: در بحث نیروی انسانی تصمیم گیرنده اصلی ما نیستیم چرا که این امر باید از فیلتر سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه عبور کند، اما تاکنون پیگیری‌هایی صورت گرفته و اگر نماینده شهرستان و سایر مسئولان پیگیری‌های خود را افزایش دهند به زودی شاهد رفع کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دزفول خواهیم بود.

وی در خصوص وضعیت احتکار در زمینه دارو توضیح داد: از آنجایی که همه چیز تحت کنترل و نظارت است و شرکت‌های تولید و پخش دارو و داروخانه‌های سراسر کشور همکاری خوبی با وزارت بهداشت دارند احتمال احتکار در زمینه دارو بسیار کم و انگشت شمار است.

قاضی زاده هاشمی گفت: به طور کلی، در زمینه احتکار دارو و تجهیزات پزشکی مشکل و موارد چندانی در کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.