مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبرداد؛

افزایش جمعیت حیات وحش گرین لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از افزایش جمعیت حیات وحش گرین خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: برخلاف نامتناسب بودن تعداد محیط بانان با وسعت مناطق تحت مدیریت استان، تلاش و کوشش فراوان محیط بانان با وجود کمبود ها، مشکلات معیشتی و سختی کار حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی در سطح استان چشمگیر است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای منطقه شکار و صید ممنوع گرین از لحاظ غنای حیات وحش و همچنین زیستگاه‌های ارزشمند با توجه به توپوگرافی خاص و وجود منابع آبی افزود: با تلاش بیشتر و برنامه ریزی اصولی در آینده نسبت به اقدامات لازم برای افزایش سطح حفاظتی این منطقه اقدام خواهد شد.

فتحی بیرانوند ادامه داد: احداث پاسگاه محیط بانی گرین در منطقه کهمان الشتر نیز در همین راستا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

منطقه گَرین از رشته کوه‌های مهم غرب ایران است که از شمال به شهرستان نهاوند، از شرق به شهرستان بروجرد و از غرب به شهرستان دلفان و از جنوب به شهرستان سلسله محدود است.

بیش از ۲۰۰ گونه جانوری و ۵۰۰ گونه گیاهی دارد که بیش از ۷۰ هزار هکتار از مساحت آن بعنوان منطقه شکار و صید ممنوع به تصویب شواری عالی حفاظت محیط زیست رسیده است.

انتهای پیام/م

جمعیت حیات وحش گرین لرستان افزایش یافت

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار