کاشت حلزون گوش برای هر مددجوی ناشنوا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی قزوین گفت: کاشت حلزون گوش برای هر مددجوی ناشنوا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد که پرداخت ۳ میلیون تومان آن بر عهده بهزیستی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، راحله جاتن  معاون توانبخشی سازمان بهزیستی قزوین با اشاره به هفته ناشنوایان و سالمندان و خدمات ارائه شده بهزیستی به این دو دسته از مددجویان اظهار داشت: ارائه سمعک و عمل جراحی کاشت حلزون یکی از مهم‌ترین خدماتی است که معاونت توانبخشی به مددجویان ارائه می‌دهد که سال گذشته ۱۰۴ نفر از خدمات تعمیر و ۱۴ نفر از عمل کاشت حلزون در استان بهره‌مند شدند و ۱۰ نفر پشت نوبت کاشت حلزون و ۳۰ نفر نیز پشت نوبت دریافت سمعک هستند.

وی افزود: کاشت حلزون برای هر مددجو ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد که پرداخت ۳ میلیون تومان آن بر عهده بهزیستی است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی قزوین گفت: غربالگری شنوایی از دیگر خدمات توانبخشی بوده که در بدو تولد توسط حوزه پیشگیری انجام می‌شود و در این عملیات افراد پس از شناسایی جهت انجام اقدامات لازم به معاونت توانبخشی ارجاع داده می‌شوند.

وی تاکید کرد: شعار هفته جهانی ناشنوایان "زبان مرا بشناس تا در کنار هم بهتر زندگی کنیم" است و در استان قزوین ۹۷۳ نفر از مددجویان دچار محدودیت شنوایی از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

جاتن بیان کرد: خانواده فرد معلول و خود مددجو در مراکزی همچون مرکز روزانه پرنیان در قزوین خدماتی دریافت می‌کنند که شامل خدمات گفتاری درمانی، تربیت شنیداری و مشاوره می‌شود و سازمان بهزیستی همچنین به ۱۱۱ دانشجو ناشنوا نیز کمک هزینه تحصیل پرداخت می‌کند.

وی افزود: سالمندان ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت استان را شامل شده و قزوین بر اساس آخرین آمار‌ها بیش از ۱۰ هزار و ۸۲۳ نفر سالمند دارد که در حال حاضر هزار و ۲۷۱ سالمند، با میانگین پرداختی ۱۶۰ هزار تومان به بالا مستمری دریافت می‌کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: در پرداخت مستمری به مددجویان رتبه ۱۲ در کشور را کسب کرده‌ایم و آماده بازتوانی نیرو‌های تحت پوشش هستیم.

وی اظهارداشت: در حال حاضر هیچ فرد تحت پوشش ضایع نخاعی، اوتیسم و روانی، پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی نبوده و تا پایان برنامه ششم مشکلات همه مددجویان رفع می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با سالمندان نیز ۷ مرکز شبانه روزی و ۴ مرکز روزانه بانوان جهت نگهداری سالمندان فعالیت دارند که مراکز شبانه روزی شامل ۳ مرکز آقایان و ۳ مرکز مخصوص بانوان و همچنین یک مرکز مشترک بوده و مرکز روزانه مردان در ۶ ماهه دوم سال افتتاح می‌شود.

جاتن افزود: سالمندان در مراکز روزانه تنها در ساعاتی از روز خدمات پزشکی، تفریحی، آموزشی و ... دریافت می‌کنند که برای سالمندانی که بخشی از روز را تنها سپری می‌کنند مناسب است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی قزوین گفت:درج شعار هفته ناشنوایان در سربرگ ادارات و همچنین ارائه خدمات رایگان شنوایی سنجی در مرکز دولتی نواب از برنامه‌هایی است که در هفته جهانی ناشنوایان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: نصب پوستر، بنر و تیزر‌های تبلیغاتی در سطح شهر، بازدید از مرکز روزانه توانبخشی پرنیان و ارسال مقالات علمی به ارگان‌ها با موضوعات سالمندان و ناشنوایان از دبگر برنامه‌های طرح‌ریزی شده است.

خبرنگار خدیجه پرورش

انتهای پیام/پ

جراحی کاشت حلزون

برچسب ها: توانبخشی ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.